Új típusú életformát találtak

2010. december 2. 15:35

Megerősítette a korábban kiszivárgott híreket a NASA: új, az örökítőanyagában a foszfort arzénre cserélni képes létformát találtak a kaliforniai Mono-tóban. A frissen felfedezett baktériumok teljesen különböznek az eddigi életformáktól, az arzént ilyen módon felhasználó létet eddig lehetetlennek tartották.

A kaliforniai Mono Lake-ben olyan baktériumot találtak, amely képes örökítőanyagában az arzén felhasználására is. A Földön minden életforma DNS-e, a legkisebb amőbától a bálnákig hat elemből áll: szénből, hidrogénből, nitrogénből, oxigénből, foszforból és kénből. A Felisa Wolfe-Simon által vezetett kutatócsoport által felfedezett GFAJ-1-nek elnevezett baktériumok létezésükkel bebizonyítják: olyan extrém környezetekben is megjelenhet az élet, ahol eddig nem tartották lehetségesnek. A mérgező kaliforniai tóban talált baktérium DNS-ének felépítését eddig lehetetlennek tartottak, a molekulákban fellépő kémiai mechanizmusokat egyelőre még nem tudták megmagyarázni.

A felfedezés mind a földönkívüli, mind a földi élet kutatásában új lehetőségekre mutat rá, ugyanis ha egy ilyen létforma kialakulhatott, akkor más bolygókon sem zárható ki a földitől sok tulajdonságában eltérő élet.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/15986