Valószínűleg már a következő városvezetés dönt arról a Népszava birtokába került belső szakértői anyagról, amely szerint jobban megérné a jelenlegi járatszintű alvállalkozói üzemeltetésnél, ha a BKV komplett telephelyeket, illetve autóbuszos ellátási körzeteket adna magántulajdonba.
Egy belső szakértői anyag azt javasolja a BKV-nak, hogy építse le az önköltségének 40 százalékát kitevő állandó költséget, azaz adja el vagy tartósan adja bérbe telephelyeit és karbantartóbázisait, ez ugyanis létszámcsökkentéssel, megtakarítással jár, az alvállalkozói üzemeltetésű vonalak számának növekedése pedig a monopolhelyzetben lévő BKV tevékenységének részleges privatizálását jelentheti.
Két buszgarázs jöhet szóba: a kelenföldi és a dél-pesi. A BKV abban az esetben értékesítheti vagy adhatja bérbe a garázsokat, ha a leendő vállalkozónak van saját telephelye. A bérbeadás hosszú távon havi több tízmilliós bevételt hozhat, míg az eladás egyszeri, de jelentős, garázsonként 1-1 milliárdos összeget. A Népszava cikke szerint várhatóan csak a következő városvezetés dönt a buszgarázsok sorsáról.