Gerő András expozéjában leszögezte: nem akar társadalomtudományi okoskodásokba belemenni, de azért kikereste a Magyar Értelmező Kéziszótár kapcsolódó szócikkeit, mely szerint a forradalom egyik témába vágó jelentése szerint a politikai, társadalmi, vagy gazdasági rendszer megdöntésére irányuló folyamat. Ő ezen a téren nem csak konzervatív, de reakciós is, és a tavaszi folyamtok kapcsán szerinte ez nem értelmezhető. A másik jelentés szerint a forradalom gyökeres átalakulást, fordulatot jelent, mely már közelebb állhat az igazsághoz, azonban itt jön a képbe a rendszer fogalma. Ez cselekvések törvényszerűségekhez, elvekhez igazoló rendje. Ezekben nem talált változást, így a forradalom és a rendszerváltás szó használatát elveti, egyébként Orbán Viktor nem is ezt ígérte választóinak. Aki itt tényleges rendszerváltást akart, az a történész által nemzeti bolseviknak titulált Jobbikra szavazott.
Orbán Viktor „a magyar lélek forradalmára” vonatkozó értelmezését megint csak nem tudta megfogni a történész, viszont a hazugság rendje ellen való szavazással, és a remény kitétellel már könnyebben azonosult. Gerő tulajdonképpen retorikai zsákutcaként foglalta össze a fideszes revolúciós retorika evolúcióját, mely az erőteljes forradalmazással indult, majd az a visszajelzések hatására finomodott, a keddi programadó beszédben pedig csak a rendszerváltoztatás maradt a miniszterelnök szóhasználatában. A történész szerényen megjegyezte, hogy ebben valószínűleg az ő kritikája is szerepet játszott.
Gerő beszélt arról is, hogy az elmúlt húsz évben nemcsak káros folyamatok zajlottak le, hanem tagadhatatlanul előnyös változások is történtek, tehát nem szabad azt ennyire negatívan stigmatizálni. Ez egyébként hitelességi problémákat is felvet, hiszen Orbán és pártja aktív részese volt az elmúlt húsz évnek. „Tegnapig úgy gondoltam ,hogy az elnök beragadt saját retorikai fordulatába, melyből lassan hátrál ki. Tegnap viszont markánsan hitet tett a piacgazdaság és a politikai demokrácia mellett, aminek nagyon örülök, azzal együtt, hogy én is egy változást képviselő pártra szavaztam. Nem szabad elfelejteni: ha van forradalom, akkor ellenforradalom is van.” - summázta mondanivalóját.
Orbán legsikeresebb butasága
Lánczi András véleményét nem szóértelmezésekkel, vagy a miniszterelnök beszédeiben felfedezhető, vagy éppen nem megtalálható logikai folyamatok elemzésével próbálta alátámasztani, hanem alapvetően a filozófia segítségével tette meg azt. „A politikusokat az eredményessége minősít, éppen ezért, ha a forradalmi retorika butaság, akkor kisarkítva ez Orbán legsikeresebb butasága volt.” Lánczi szerint a kérdést az előző húsz év áttekintésével kell kezdeni: meg kell vizsgálni, hogy az alkotmányos berendezkedés mennyiben változtatta meg az embereket lélekben és gondolkodásban. E húsz év kapcsán Lánczi egyfajta társadalmi legitimációs hiányról beszél, amely a teljes struktúrára rányomta bélyegét. A rendszer és a forradalom szót a marxista retorika részeinek minősítette, ezeket a fogalmi kereteket szerinte Gerő sem képes átlépni.