Tarlós: Párizsban sem akadálymentes a metró, Budapestnek nincs szégyellnivalója

2017. december 21. 20:19

A főpolgármester azt nyilatkozta, pontatlan és értelmetlen a népszavazási kérdés.

2017. december 21. 20:19

A főpolgármester szerint a 3-as metró akadálymentesítéséről népszavazásra feltett kérdés pontatlan és értelmetlen. Tarlós István az M1 aktuális csatornán csütörtökön azt mondta: a népszavazási kezdeményezés egy 1997-es törvényre hivatkozik, amely érvényben volt 2007-ben is, amikor befejeződött a 2-es metró felújítása, és most „az az ember kezdeményezte” a referendumot, aki az egyik városvezető volt, amikor a 2-es metró felújításánál összesen egyetlen liftet építtettek és egyetlen állomást akadálymentesítettek. A főpolgármester úgy fogalmazott: ezt nem érzi túl ízlésesnek.

Jelezte: „borzasztó állapotú” a 3-as metró, amely nagyobb utasforgalmat bonyolít egy nap, mint a MÁV, és évtizedekig senki sem foglalkozott vele. A főváros sem kezdhetett bele a felújításba 2015-ig, akkor vállalta át a kormány a BKV-nál 2010 előtt felhalmozódott adósságot – tette hozzá.

A városvezető közölte: az akadálymentesítéssel összefüggésben nem a szándék hiányzik, nagyon sokat „harcoltak” ezért a felújításért, és rengeteg pénzbe kerül. Hozzátette: munkatársaival mérlegelni fogják, hogy a Dózsa György útnál nem lehetne-e építeni egy liftet, ami hozzávetőleg egymilliárd forintba kerülne.

Tarlós István hangsúlyozta: nem akadályozza a népszavazást, mert a vonatkozó, 1997-es törvényből nem derül ki, hogy lifteket kellene építeni, ezért még ha érvényes és eredményes is lenne a referendum, akkor sem következne belőle, hogy ezt kell tenni. Nem is egy műszaki megoldás létezik arra, hogy a fogyatékos emberek jogairól és az esélyegyenlőség biztosításáról szóló 1998-as törvénynek megfelelően megvalósítsák a metrófelújítást – mondta.

Kitért arra is, hogy Londonban 270 metróállomás van és 71 akadálymentesített, Párizsban 302 és kilenc akadálymentesített, New Yorkban a metróállomások 20 százaléka felel meg ennek a kitételnek, ehhez képest a főváros eredeti elképzelése 40 százalékról – amely még nőhet – „nem szégyellnivaló” – vélekedett.

Horváth Csaba, az MSZP fővárosi képviselője szerdán jelentette be, hogy kilenc ellenzéki párt összefogott, és közösen gyűjti az aláírásokat azért, hogy a budapestiek népszavazáson dönthessenek a 3-as metró teljes akadálymentesítéséről. Az ellenzéki politikus, aki november közepén kezdeményezett népszavazást a metró akadálymentesítéséről, elmondta, 138 ezer érvényes aláírást kell összegyűjteniük.

A kérdés így hangzik: „Akarja-e Ön, hogy a 2017-2020 között történő budapesti M3-as metróvonal felújításával egyidejűleg valósuljon meg ezen metróvonal valamennyi megállójának teljes értékű akadálymentesítése, az 1997. évi LXXVIII. törvény 2.§-ának 1. pontjában meghatározottak szerint?”.

(Kép és szöveg: MTI)

Összesen 48 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pesti051
2017. december 22. 09:04
Őrületes baromság ez az "akadálymentesítési" kampány, tipikus liberális emberjogi őrület, az egész kezd hasonlítani a svédek házaséletre vonatkozó törvénykezéséhez. Egyik német barátom egy német nagyváros tanácsának a szociális osztályán dolgozott évtizedeken át, a városban egy rohadt akadálymentesítés nem volt, a városi tanács kb. két tucat kisbusszal megoldotta és egy diszpécser szolgálattal a kérdést. Ha a mozgássérült el akart menni orvoshoz, vásárolni, akárhova, telefonált a központba, és ment érte a kisbusz a segítséggel, hasonló módon szervezve, mint a repülőtéri kisbusz szolgáltatás. Az egész szolgáltatás töredékébe került a város akadálymentesítésének. Hol lesz ennek az őrültségnek a határa ? Miért csak a metrót, hajrá, mindent akadálymentesíteni ! Törvényt hozni, hogy a magánházakat is kötelező, ők hogy bújhatnak ki ez alól ? Egy ostoba demagógia ez az akadálymentesítési felhajtás.
Akitlosz
2017. december 22. 00:06
Különben meg nem is az a pofátlan, hogy nem akadálymentesítik a metrót és egyebeket, hanem az, hogy erre törvényt hoznak maguknak aztán nem tartják be a saját törvényüket sem. Ezzel lejáratják a törvényeket. Ha a törvényeket hozó politikusoknak nem kell betartaniuk a saját törvényeiket, akkor a törvényeket nem hozó többieknek, a népnek miért kellene? Minden törvény annyit ér amennyit betarta(t)nak belőle. Tehát az az 1997-es törvény úgy közel semmit nem ér.
Akitlosz
2017. december 22. 00:01
És Párizsban is 50 éves szerelvények járnak? Aztán meg akármi is van vagy nincsen Párizsban az a budapesti akadályozottakat ugyan nem vigasztalja.
Kup Lung
2017. december 21. 21:28
Budapest gazdálkodja ki magának . Én a többibe nem akarok beleszólni . Azt hiszem ez így korrekt . ---- És vagyunk ezzel pár millióan így kb. ezzel vidéken . ---- Mert ha valaki meg tudná szavazni mi igazán megtudjuk szavazni (4x annyian mint a budapestiek) mondjuk azt hogy minden városunkba legyen villamos . Mert nem akarunk tovább zötykölődni mi sem 10 év feletti buszokkal . Ugyanaz az életszínvonal jár mint a budapestieknek ! Csak sajnos most az van hogy jóval kisebb jár . Jóval ! Érdekes .....
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!