Monarchia-korabeli vasutat avattak újra Romániában

2017. augusztus 03. 08:43

Bírálják Razvan Cuc román közlekedési minisztert, miután részt vett az Osztrák-Magyar Monarchia idején megépített huszonegy kilométeres erdélyi vasúti szakasz helyreállításának felavatásán.

2017. augusztus 03. 08:43

Bírálatok kereszttüzébe került Razvan Cuc román közlekedési miniszter, miután részt vett az Osztrák-Magyar Monarchia idején megépített 21 kilométeres erdélyi vasúti szakasz helyreállításának felavatásán, ahol a járatok 35 kilométer/órás sebességgel közlekednek.

A szóban forgó szakasz az erdélyi Beszterce-Naszód megyében Kisilvát (Ilva Mica) Óradnával (Rodna Veche) köti össze. A 21 kilométeres pályát az üzembe helyezett, Kék Nyílnak nevezett motorvonat 49 perc alatt teszi meg. A romániai nagyberuházásokat nyomon követő Pro Infrastruktúra Egyesület felháborodásának adott hangot amiatt, hogy a miniszter részt vett egy ilyen avatóünnepségen, ahol lényegében egy „lepusztult és rossz állapotban” levő vasúti szakaszt nyitottak meg ismét a forgalom előtt.

Négy éve nem közlekedett ott vonat, mert 2013-ban egy magáncég már nem tartotta gazdaságosnak a járat fenntartását. Most a Román Államvasutak helyezett üzembe járatot a helyi lakosság kiszolgálására. Az egyesület szerint megengedhetetlen, hogy a miniszter az állomásokra „kivezényelt” lakosok jelenlétében „avatta fel” a vasúti szakaszt. Felidézik, az Óradna és Kisilva közötti távolságot 1939-ben 37 perc alatt tette meg a vonat, most viszont 49 percet megy, ami az egyesület szerint jól tükrözi a pálya állapotát.

Az Adevarul című napilap megemlítette, hogy a szóban forgó vasutat a magyar állam építette mintegy 130 évvel ezelőtt, fontos volt ugyanis, hogy az akkor bányatelepülésnek számító Óradna be legyen kötve a vasúti hálózatba. A Ziarul Financiar című román gazdasági napilap szerdán arról írt, hogy Románia a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklusban még egyetlen eurót sem tudott lehívni a rendelkezésére bocsátott, 6,94 milliárd eurós keretből nagy infrastrukturális beruházásokra, mert az irányító hatóságot nem akkreditáltatták Brüsszelben.

(MTI)

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kicsiaborsde
2017. augusztus 04. 12:58
Románina GDP-jén ek 2/3-át Erdély(+Partium) adja. Ehhez képest a román állam magára Bukarestre annyit költ mint egész Erdélyre. Ergó a mai napig csak élôsködnek a területen.
Akitlosz
2017. augusztus 03. 17:30
"Felidézik, az Óradna és Kisilva közötti távolságot 1939-ben 37 perc alatt tette meg a vonat, most viszont 49 percet megy, ami az egyesület szerint jól tükrözi a pálya állapotát." "Vác-Budapest. 200 óra vonaton. Ezernyolcszázvalahányban arra ment az első vonat. Csak gyorsabban, mert ló húzta." / Hofi Géza /
Akitlosz
2017. augusztus 03. 17:26
"21 kilométeres erdélyi vasúti szakasz helyreállításának felavatásán, ahol a járatok 35 kilométer/órás sebességgel közlekednek." Ezért aztán marhára érdemes volt helyreállítani! Ha már úgyis helyeállították, akkor miért nem modernizálták is egyben? A XXI. század vonata 450 km-h-val megy. Menetrend szerint. Úgyhogy nem késik és nem unják el az életüket is az utasai is utazás közben.
Senior
2017. augusztus 03. 16:00
Nem értem az illusztrációt, mert az a zarándokvonat valahol a Gyimesekben.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!