Tarlós: Budapest jól járna az olimpiával

2016. december 09. 14:05

A 3-as metró felújítására vonatkozó kiviteli tervek hamarosan elkészülnek, ezekre írják ki a tendereket, és így azok az árfelhajtó tényezők nem jelennek majd meg, mint az engedélyes tervek alapján kiírt korábbi tenderek esetében – mondta a főpolgármester. Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján arról is beszélt: Budapest egészen biztosan jól járna az olimpiarendezéssel.

2016. december 09. 14:05

A főváros arra számít, hogy az eddigieknél kedvezőbb árajánlatok érkeznek a 3-as metróvonal infrastrukturális felújításának tendereire, amelyeket a kiviteli tervek alapján írnak ki – közölte a főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján.

Tarlós István kifejtette: a kiviteli tervek hamarosan elkészülnek, ezekre írják ki a tendereket, és így azok az árfelhajtó tényezők nem jelennek majd meg, mint az engedélyes tervek alapján kiírt korábbi tenderek esetében. „Arra számítunk, hogy épelméjűbb árajánlatok érkeznek be, amik az infrastruktúra-felújítás de facto megkezdését lehetővé teszik” – fogalmazott.

Az ütemtervet ismertetve elmondta: a déli szakasz felújítása 2017. június 15-én indul és 2018. szeptember 30-ig tart, az északi szakasz teljes lezárása 2017. október elsején kezdődik és 2018. szeptember 30-án fejeződik be, a középső szakaszt 2018. október elsején zárják le és 2019. szeptember 26-ára fejeződnek be itt a munkák. A Lehet téri és a Nagyvárad téri állomások és a csatlakozó pályák felújítását 2019. szeptember 27. és 2020. február 10. között végzik el. Az eredeti terveknek megfelelően először a déli, majd az északi szakaszt zárják le, ezek megnyitása után következik majd a középső szakasz lezárása. A felújítás során éjszakai és hétvégi munkavégzéseket is terveznek – közölte a főpolgármester.

Így lesz olcsóbb a felújítás Tarlós szerint

Kitért arra: az említett költségcsökkenés lehetőségét arra alapozza, hogy egyrészt a kiviteli tervek alapján történhet az ajánlattétel, másrészt a hiányzó engedélyek megszerzése a korábbiaktól eltérően nem a vállalkozó feladata lesz, azok megszerzését a BKV magára vállalta. Továbbá a BKV által nyújtandó szolgáltatások most már önköltségen kerülnek elszámolásra a korábbi piaci árakkal szemben, és a szerződés több pontjának előírását egyértelműbbé tették a kiírásban, a vállalkozói felelősségi körök jobban definiáltak, így aztán ez esetben sem lehet árfelhajtó tényezőket olyan mértékben beárazni, mint azt az engedélyes tervek alapján tették – fejtette ki Tarlós István.

További költségcsökkentési lehetőségként említette azt, hogy a felszíni buszpótlás kapcsán helyettesítő megoldást alkalmaznak, azaz a metrópótló buszok tárolására igénybe veszik az óbudai buszgarázs területét ahelyett, hogy az eredetileg tervezett ideiglenes busztárolót kiépítenék. Tarlós István közölte azt is, hogy a déli szakaszon a metró felszíni pótlásához szükséges út- és forgalomtechnikai kiviteli munkák megkezdődtek.

Ha kedvező ajánlatok érkeznek, az ütemterv tartását garantálni tudják – mondta a főpolgármester, kitérve arra, ha továbbra is „értelmezhetetlen” árajánlatok érkeznek, akkor az ütemterv nem tartható, hacsak az állam többletfedezetet nem biztosít, amit azonban „nem nagyon” tanácsolna, mert az európai uniós forrásokat is veszélybe sodorhatja a további költségnövekedés.

Tarlós István a fővárosban folyó felújítási munkák kapcsán elmondta, hogy a Margitsziget csatornázási munkálatai során elkészült a szennyvízcsatorna Duna alatti átvezetése. Ezzel a kétharmados készültségi szintjéhez érkezett a fővárosban zajló legjelentősebbnek mondható környezetvédelmi beruházás – mutatott rá. A csatornázási munkálatok befejezésének időpontja 2017. március 31. – közölte, megjegyezve azt, hogy a Margitsziget szennyvizeit eddig tisztítatlanul kellett a Dunába vezetni.

Méltóságon aluli lenne reagálni a DK-ra

A DK-nak a 3-as metró felújítása kapcsán indított röplapos kampányára reagálva Tarlós István azt mondta: a röplapon megfogalmazottakkal szembeni védekezést méltóságon alulinak tartja. Minden, ami történt, a DK állításainak ellenkezőjét bizonyítja – tette hozzá.

Tarlós István kitért arra, hogy van olyan hatóság, amely szerint „éppen a mi tevékenységünk következtében ma ez a metró tulajdonképpen jobb állapotban van, mint öt évvel ezelőtt”, cserélik a síneket, folyik a szerelvények felújítása.

Kérdésekre válaszolva elmondta, hogy az Erzsébet tér állami tulajdonba vételéről szóló törvényjavaslat miatt Orbán Viktor miniszterelnökhöz fordul, mert azzal nem ért egyet.

Tarlós: Budapest jól járna az olimpiával 

A Kopaszi-gát mellé tervezett 120 méteres toronyház kapcsán arról beszélt, hogy a magasházak „jelek”, és minden jelentős világvárosban vannak ilyenek. Budapesten két terület biztosan alkalmas ilyen toronyházak építésére városrendezési szempontból: az egyik az Árpád híd pesti hídfőjének környezete, a másik a Csepel-sziget északi végének a környezete.

A 2024-es olimpiai pályázat kapcsán elmondta, Budapest egészen biztosan jól járna az olimpiarendezéssel, mert olyan beruházások, amelyek sokkal később valósulnának meg, a megrendezéssel megvalósulhatnának, továbbá olyan beruházások is megtörténhetnének, amelyeket talán soha nem akartak volna megvalósítani. (MTI)

Összesen 91 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
trendo
2016. december 12. 07:16
1.Nem igazán értem azt a "magyar" mentalitást, hogy a város élhetővé tételéhez létfontosságú fejlesztéseket miért kell "ostyába csomagolva", árukapcsolásként beadagolni a népnek. Miért kell egy széthulló metró felújításához, a düledező kórházak, az úthálózat rendbetételéhez olimpiát rendezni? Olimpiai falut építeni ahhoz, hogy aztán (nagy fejtörés után) kitalálhassuk, jó lesz majd kollégiumnak, szociális bérlakásnak? 2. Turistaszezonban már így is fuldoklik a város a forgalomtól. Nincs elég szállodai szoba, csődöt mond a tömegközlekedés. Az idelátogatók csak akkor "férnének el", ha a lakosságot a rendezvény idejére kitelepítenénk a Hortobágyra! (Ja, oda nem lehet, mert ott lesznek a lovasversenyek az ősgyepen:)
realista
2016. december 10. 20:46
Józsi a pásztor a legelőn éppen a kecskével él nemi életet, amikor az elunván a dolgot nekiiramodik a falu felé. Józsi erősen kapaszkodik a szarvába, hogy le ne essen, így vágtatnak a faluba. A falubeliek meg: Hogy flancol ez a Józsi, kilóg a segge a nadrágból, de azért fehér motoron jár! Kb. mi is így leszünk az olimpiával.
Strassnoff Ignác
2016. december 09. 23:34
"Budapest egészen biztosan jól járna az olimpiarendezéssel." Ühümm.... Fogalmazzunk úgy, egyesek nagyon jól járnának az olimpia rendezésével! Nagyon nem mennék bele, csak pár apróság. úgy hirtelen. 1/ Olimpia még sehol a világon nem volt nyereséges. Nálunk majd az lesz.. 2/ Kis országoknak eleve katasztrofális hülyeség lenne olimpiát rendezni. (Görögországon kívül nem is erőlködnek, az is hülyére szopta magát vele.) Ugyanis nincs mit csinálni a játékok után a szükséges infrastruktúrával. Szinte az összes eddigi olimpia helyszínén állnak a mai napig üres létesítmények. Budapestnél sokkal nagyobb városokban. 3/ Az ország és Budapest közlekedése a helyi forgalmat is alig-alig bírja (Nyár, péntek délután, Budapest-Siófok, 100 kilométer, olykor mindössze 4-5 óra kocsival.) Pár millió látogató meg se kottyan. A 3-as metró talán félig üresen jár majd. Ha jár. A 4-6-os villamoson átmenetileg négyemeletes kocsik közlekednek, ötször sűrűbben mint most. Ühümm... 4/ Nálunk átlag háromszor drágábban és kétszer szarabb minőségben épülnek az autópályák, mint a világ átlagában. De az olimpia olcsó lesz és kurva jó. Hihető... 5/ 10 közbeszerzésből átlagosan 10-ről ordít a korrupció és véletlenül mindig valami "közeli" faszjankónak jutnak a zsíros üzletek. Az olimpiánál majd nyilván nem... 6/ Nem kéne ott ilyen baromságokra pénzt szórni, ahol a kórházakban nincs WC-papír se, meg a kormány beismerése szerint is a lakosság harmada számít szegénynek. Persze tudjuk, hogy ez nem pénzszórás. Csak jó sok százmilliárd forint elveszti közpénz jellegét...
ellenforradalmár
2016. december 09. 20:42
Mindjárt kiikszellek te vén f@sz!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!