Orbán és a Gazprom elnöke a Déli Áramlat építésének felgyorsítását sürgeti

2014. május 14. 17:43

Havasi Bertalan tájékoztatása szerint Orbán Viktor miniszterelnök és az orosz állami gázcég vezetője, Alekszej Miller egyetértettek abban, hogy a Déli Áramlat kulcskérdés Európa gázellátásában, ezért építését fel kell gyorsítani. Szerintük az ukrán helyzet is ezt bizonyította.

2014. május 14. 17:43

A Déli Áramlat gázvezeték építésének felgyorsítását szorgalmazta szerdai budapesti megbeszélésén Orbán Viktor kormányfő és Alekszej Miller, a Gazprom elnöke – közölte Havasi Bertalan, a Miniszterelnöki Sajtóiroda vezetője az MTI-vel.

Tájékoztatása szerint a miniszterelnök és az orosz állami gázipari cég vezetője megállapította: az ukrajnai helyzet igazolta, hogy a Déli Áramlat Európa gázellátásának biztonsága szempontjából kulcskérdéssé vált. Ezért egyetértettek abban, hogy a Déli Áramlat építésének munkálatait fel kell gyorsítani. Orbán Viktor és Alekszej Miller megvitatta továbbá azt az új fejleményt, hogy Ausztria is csatlakozott a Déli Áramlat-programhoz – közölte a Miniszterelnöki Sajtóiroda vezetője.

Orbán Viktor nem mindig volt ilyen pozitív Déli Áramlattal kapcsolatban: 2008-ban puccsként értékelte, hogy Gyurcsány Ferenc és kormánya szerződést kötött a gázvezetékről Oroszországgal. „Tíz évre titkosított, hosszú távra szóló szerződést köt Oroszországgal a XXI. századot és a magyar nép, a teljes Kárpát-medencei életét döntően meghatározó kérdésben: az energia kérdésében. Úgyhogy arról mi semmit nem tudunk” – méltatlankodott hat éve az akkor ellenzékben lévő Orbán.

Összesen 105 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
basatu
2014. május 15. 06:22
Érdekes hogy a vezír módszeresen segget csinál a szájából.Régen az orosz energia függés miatt ugatott a déli áramlat ellen,de most még is kell neki,meg a paksi bővítés is,ugyan akkor meg cseppfolyós földgázt akar 2x árért váswárolni az arab energiaq országból!Minden esetre azt siokerült elérnie hogy a déli áramlat elkerüli hazánkat és a dráva túlpartján halad tovább a sógorok felé,ide csak egy sleágazás épül ha mi megépítjük,tehát elbuktuk a közel évi 2 milliárd dollár tranzit díjjat,és sok munkahelyet! Megjegyzem cirka 2 éve már az a cég is megszünt amely a magyarországi szakaszt építetter volna!Egyébként nincs is pénzünk a magyarországi szakasz megépítéséhez,és ahoz sem hogy beszáljunk a csepfolyos fölgáz importot lehetővé tevő berendezések megépítésaéhez az Adrián!
gudmen
2014. május 14. 21:32
jobboldali vagyok..de nekem ne papoljon többé ez az ember becsületes munkárol, amikor mindenki tudja, hogy a trafikügy miröl szolt..lázár és a continentál érdekeltségének megszerezni az 500 helyet..meg az se, aki a jobb kezétöl enm kérdezi meg, hogy kisfian toni..miért olyan nehéz összeszámolni hány 100 milliot tartasz ingatlanban..jaaa az már szinte mellékes, hogy hogyan sporoltad össze..menkjetek francba mind..a pokol kapujáig meneteljetek és ott egyesüljetek gyurcsánnyal bajnaival és további büntársaitokkal..
gregoripehh
2014. május 14. 21:07
Nem tanul az ökör.
Türelem
2014. május 14. 20:56
Helyes, szabaka lajet, vetyer dújet. Sorskérdéseinket nekünk magyaroknak kell eldöntenünk.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!