A sűrű köd miatt összesen tizennégy repülőgép nem tudott leszállni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szombat éjjel és vasárnap hajnalban. A WizzAir utasai Pozsonyban és Bécsben rekedtek: nem mindenkit sikerült hazaszállítani első lendületre.
2013. november 17. 10:18
p
0
0
48
Mentés
A sűrű köd miatt összesen tizennégy repülőgép nem tudott leszállni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szombat éjjel és vasárnap hajnalban – közölte Hardy Mihály, a Budapest Airport vállalati és közkapcsolati igazgatója vasárnap reggel az MTI-vel.
A repülőgépek kitérő állomásokon szálltak le, javarészt Bécsben, Pozsonyban és Linzben. Az Aeroflot járata Belgrádban landolt, mondta el Hardy Mihály. Közölte, az utasok többségét buszokkal szállítják Budapestre. Hardy Mihály hozzátette, várhatóan a délelőtt folyamán javul majd a helyzet, és felszáll a köd.
A repülőtér két futópályája közül az egyiken már 500 méter körüli a látótávolság. A másikon azonban még mindig nagyon sűrű a köd. Szombat késő éjjel a látótávolság 100-175 méter körül volt. A vasárnap reggel érkező járatok közül a Budapest Airport járatinformációja szerint az első már leszállt.
A WizzAir utasaival volt egy kis probléma
Az Index közben arról ír, hogy sem a Pozsonyban, sem a Bécsben rekedt WizzAir-utasokért órákig nem érkezett meg a beígért busz, ami Budapestre vitte volna őket.
„Megérkeztünk 23 óra körül, s egy jó fél óra várakozás után leszállítottak bennünket a gépről. A légikísérők azt az információt adták, hogy a wizzair már intézkedett, buszok várnak bennünket a kijáratnál. Az utaskísérők már rég eltűntek, a földi személyzet nem tud semmit - a wizzair-es ember szerint majd ők segítenek -, a repülőtérnek sincs információja” – írta a lapnak egy Bécsben rekedt olvasója, hozzátéve: a Lufthansa és a British Airways utasaiért egy órán belül megérkezett a különbusz.
Az internet rögtön tudta, mi van
A Cink arról ír, hogy szombat este 11-kor ha máshonnan nem, hát a Facebookról már tudhatta volna a Budapest Airport, hogy gond van, hiszen a reptér Facebook-oldalára posztoltak egy fotót, amin a Flightradar nevű járatkövető oldalon furcsa köröket ír le egy Aeroflot-járat a budapesti reptér előtt:
A reptér a Facebookon azóta sem adott tájékoztatást, javult-e már a helyzet.
Ellepték a magyar sajtót az elemzések, amelyek egytől egyik arról szóltak, hogy „Románia megelőzött minket”; Talabér Krisztiánnal, a Nézőpont Intézet elemzőjével jártunk utána annak: valóban így lenne?
A friss adatok szerint a gyengébb év elejét követően márciusban újra nőtt a boltok forgalma, és a következő hónapokban is kitarthat a lendület. A piaci szférában a szokásos év eleji béremelések ugyanis jellemzően márciussal záródnak le, így a fogyasztók április elején kapták kézhez a megemelt bérüket, ami erős tavaszi keresletet vetít előre.
p
0
1
2
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 48 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Felebarát
2013. november 18. 06:56
Ferihegy is jobban teljesít...5 éve még simán leszálltak a gépek
A legtöbb embernek szerintem azért felfoghatatlan ez az egész, mert akkora minőségi ugrás lenne, mintha a lovasfutár után a 4G-s mobilhálózat következne a hírvivésben. Ennyire vagyunk lemaradva önmagunktól, mert a közbenső lépcsők is léteznek, csak nem sikerült elterjedniük. Ez van!...
"Lufthansa, valamint a British Airways utasaiért a leszállást követő egy órán belül oda tudott érni a mentesítő járat."
míg a Wizz-nél reggel 8-kor!! indultak a buszok.