Népszava: Hídpénz lehet dugódíj helyett

2012. június 18. 09:42

A lap értesülései szerint a főváros vizsgálja, hogy dugódíj helyett a hidakon való áthajtásokért szedjenek pénzt az autósoktól. Tarlós István szerint a hídpénz ellenőrző rendszerét gyorsabban és olcsóbban épülhetne ki.

2012. június 18. 09:42

Megerősítette a főpolgármester a Népszavának, hogy vizsgálják, érdemes-e a belső kerületekbe való behajtási zónákra kivetett díjfizetés helyett hídpénzt szedni az autósoktól. Tarlós István részletekről nem nyilatkozott, ugyanakkor azzal érvelt a hídpénz mellett, hogy annak ellenőrző rendszerét gyorsabban és olcsóbban lehetne kiépíteni. Hozzátette: vizsgálják még, hogy a hídpénz hozna-e akkor bevételt, mint a dugódíj. Tarlós elmondása szerint a hídpénzhez kapcsolódó behajtási zóna a hídfőkre korlátozódna, az ötlet pedig elfogadható lehet az EU számára is.

A Népszava írt arról is, hogy a behajtási díjat a Budapesti Közlekedési Központ szedheti majd be. Ennek oka, hogy a dugódíjat a BKV-ra kell fordítani, a közlekedési cég „kasszakulcsa” pedig június eleje óta amúgy is a BKK-nál van – írja a lap.

Összesen 96 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Forsz
2012. június 19. 00:29
Aki ismeri milyen volt a budapesti tömegközlekedés az 50-es, 60-as években, az joggal kérdezheti: Tarlós azt a nyomort akarja visszaállítani a villamosokra, a buszokra? Azóta lett normális, elfogadható a villamosozás, a buszozás, amióta az autósok leszálltak ezekről. Most vissza minden! Aki az autósok kényelemszeretetéről jártatja a pofáját, ezt ne feledje. Hogy a BKV elviselhető volt eddig, azért volt, mert sokan kocsira váltottak. Orbán 2002-ben a nyugdíjügybe bukott bele; Gyurcsány mindenbe; Tarlós pedig ebbe az ügybe fog belebukni, mert ezt nem fogják elviselni a budapestiek. Budapestre ezt ugyanis, csak értelmetlenül ráerőltetni lehet.
Trükkök Százai...
2012. június 18. 16:55
Pénzt a föld alól is.
grimpic
2012. június 18. 16:50
Az a baj, hogy a Hungária túl nagy terület, túl sok minden van ezen belül, amit muszáj autóval megközelítened, mert pl. szállítasz valamit, csomagot, beteget. A jó terület a Kiskörút lenne, ha már muszáj, azon belül nem nagyon vannak ilyen létesítmények és parkolni is nagyon nehéz. És az undorító, hogy egyáltalán nem azt akarják elérni, hogy ne menj be, mint azt pár naív itt hajtogatta, hogy majd egészséges lesz a belváros. Ha azt akarnák, akkor alternatívát nyújtanának az autósoknak, parkolók, gyors áthaladás (akár a föld alatt) Budára, körgyűrű, normális tömegközlekedés. Nem, ők azt akarják, hogy menj be a dugódíjba, mert kénytelen vagy. ÉS FIZESS!
Secnir
2012. június 18. 14:48
érdekes módon belekerült az infopark (ki érti, miért?) egy flikk-flakkal...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!