Magyarországon még soha nem avattak ilyen hosszú autópályaszakaszt egyetlen napon. A Dunaújváros-Szekszárd szakasz után átadják a Szekszárd és Pécs közötti részt is. A 140 kilométeres gyorsforgalmi út egy órával rövidíti le a menetidőt Budapest és Pécs között.
A ppp-konstrukcióban megvalósult utat Dunaújváros és Szekszárd között a Bilfinger és a Porr alkotta konzorcium, a Szekszárd-Bóly-Pécs nyomvonalon a Strabag és a Colas alkotta konzorcium építette és fogja üzemeltetni az építkezés kezdetétől számított harminc évben.
Az előbbi útszakasz nettó 119,6 milliárd forintba, utóbbi 266 milliárd forintba kerül; ebben a majdani üzemeltetés költsége is benne van. A pénzt a harminc év alatt fizeti ki a magyar állam). A 266 milliárdos költséget részben az indokolja, hogy egy rövid szakaszon négy alagút is készült, a leghosszabb 1331 méter.