M6-építés: nem szabad löszbe alagutat építeni

2009. június 11. 16:15

Nem szabad löszbe alagutat építeni, de a szakértő erről nem tarthatott előadást egy szakmai konferencián.

2009. június 11. 16:15
A geológusok jól tudják, hogy löszben és agyagban nem szabad alagutat ásni, ami pedig az M6-os autópálya bátaapáti részén megtörtént. Be is omlott az alagút, s egy minapi szakmai konferencián a beruházó, aki figyelmen kívül hagyta a szakértői véleményeket, nem járult hozzá, hogy erről előadást tartsanak. A szakember és a szakmai közösség véleménye például megegyezik abban, hogy az M6-os autópálya bátaapáti részén azért omlott be az alagút, mert nem vették kellő alapossággal figyelembe a földtani viszonyokat.

Löszben és agyagban nem szabad alagutat építeni, különösen nem olyan technológiával és olyan tempóval, mint ahogy az építők dolgoztak. Oszvald Tamástól tudjuk: a beruházó nem járult hozzá, hogy a magyar szakértő az alagútomlásról előadást tartson a konferencián. Csak akkor nyilatkozhat, ha már biztonsággal megépült az alagút.

Nem szabad löszbe alagutat építeni (NOL)

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ádámka
2009. június 11. 20:15
...annyira...
ádámka
2009. június 11. 20:13
Erről, hogy "majd nyilatkozhat ha befejeztük az építkezést" dologról meg annyi veres elvtárs jut eszembe...
ádámka
2009. június 11. 19:52
Az M7-esen elb*szták, mert bevágásokkal oldották meg az ilyen problémákat, de a völgyhíddal azért kompenzálták a költségvetést... :)
luccy
2009. június 11. 18:48
Szerintem jó a Vezérkomment.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!