A geológusok jól tudják, hogy löszben és agyagban nem szabad alagutat ásni, ami pedig az M6-os autópálya bátaapáti részén megtörtént. Be is omlott az alagút, s egy minapi szakmai konferencián a beruházó, aki figyelmen kívül hagyta a szakértői véleményeket, nem járult hozzá, hogy erről előadást tartsanak. A szakember és a szakmai közösség véleménye például megegyezik abban, hogy az M6-os autópálya bátaapáti részén azért omlott be az alagút, mert nem vették kellő alapossággal figyelembe a földtani viszonyokat.
Löszben és agyagban nem szabad alagutat építeni, különösen nem olyan technológiával és olyan tempóval, mint ahogy az építők dolgoztak. Oszvald Tamástól tudjuk: a beruházó nem járult hozzá, hogy a magyar szakértő az alagútomlásról előadást tartson a konferencián. Csak akkor nyilatkozhat, ha már biztonsággal megépült az alagút.
Nem szabad löszbe alagutat építeni (NOL)