Beijedtek Orbán javaslatától a németek, fel is mondták gyorsan a sablondumát
Orbán még mindig nem azt teszi, amit elvárnának tőle a németek.
Mennyivel jobban járnánk akkor, ha Európa-szerte maradnánk ennél a „tessenek spórolni!!” üzenetnél, viszont végig is vinnénk azt.
„Kapott hideget-meleget szegény Tüttő Kata, amiért megkérte a budapestieket, próbáljanak spórolni az energiával, újragondolva otthoni »fűtési, hűtési, főzési« szokásaikat.
Valóban bele is lehetne kötni a felvetésbe, mégpedig számos ponton (különös tekintettel a túlzásba vitt főzésre: megversenyeztethetjük egymással az órákig a saját tűzhelyen rotyogó egyéves családi lekvárszükséglet, valamint az 1-2000 kilométerről a logisztikai központba, onnan a boltba, majd onnan a háztartásba szállított gyári dzsemek energiaigényét, de előre borítékolhatjuk az eredményt) – mégis megvédeném a főpolgármester-helyettest. Nyugati társaihoz hasonlóan nyilvánvalóan olyan körökben mozog, ahol az energiatakarékosság fogalma valamiféle egzotikus kihívás, nem pedig egy kisgyermekkortól megszokott imperatívusz: nézzük tehát inkább egyfajta derűs érdeklődéssel, ahogy a 79 százalékban légkondi nélkül élő budapesti háztartásokat a légkondi prudens használatára inti a politikus.
Hisz mennyivel jobban járnánk akkor, ha Európa-szerte maradnánk ennél a »tessenek spórolni!!« üzenetnél, viszont következetesen végig is vinnénk azt. Úgy értem, mindenkire kiterjedően. Az Európai Parlament érdemi, átfogó hatástanulmányok nélkül úgy dönt, hogy 2035-ben egy gyarapodó vidéki család hetente kábé kétszer használt új autója csakis elektromos lehet, mert a benzines járművek tönkreteszik a Földet és egyébként is Putyin (a Tesla Berlin melletti akkumulátorgyára óránként 9354 köbméter gázt fogyaszt, de pszt, további szép zöld álmokat) – miközben ahhoz, hogy a képviselők ezt megszavazzák, 430 kilométert kellett utazniuk Brüsszelből Strasbourgba, munkatársaikkal és az egész parlamenti pereputtyal együtt, hála az uniós szerződésekben rögzített szabálynak, miszerint Franciaországnak jár évi 12 strasbourgi ülés.
Ez a vándorcirkusz évi plusz 20 ezer tonna szén-dioxid kibocsátásáért felelős Európában, mégis lekerült a napirendről az ezirányú észszerűsítés és takarékoskodás. Nem lehet változtatni rajta, mert rosszul járna vele Strasbourg.
Márpedig a francia vétó jó vétó, européer vétó, védendő vétó (kell a városnak a lóvé a kis autógyújtogató jövevények integrálására – csak nem lenne szerencsés, ha a jóval erőforrás-igényesebb e-autókat is százával semmisítenék meg a suhancok a hagyományos szilveszter éjjeli vidám utcabál keretében).”
Nyitókép illusztráció. Fotó: Pixabay