„Már több mint tíz éve, hogy Magyarországon is jött, támadt és győzedelmeskedett a Jó Sör forradalma: azóta megszokhattuk, hogy nem csak a Főzdefeszteken meg a Szimplában lehet kilépni a fél évszázada beégetett Dreher-Borsodi-Soproni hármasból; hanem lassan bármelyik élelmiszerboltban hozzáférhetünk a hazai és külföldi kisüzemi termékekhez is.
Persze a kézműves sörök alkotói már nem (csak) szimpla profitmaximalizáló mérnökök és gyártók: ők leginkább művészek és alkotók, sőt, erősen rá is játszanak erre az imidzsre megjelenésükkel... és söreikkel.
A BeerPorn magazinban szúrt szemet imént a nagybetűs HUMOR újabb manifesztációja, azaz újra él a pesti vicc:
Saját sörsorozatot csinált a One Beer, amely hat különböző gose típusú sört tartalmaz (...) Kétféle buliba csöppenhet a vásárló, hogyha az uBorkai, illetve a Száj(d)er uborkás, vagy almás gose-t választja. Előbbin havat lapátolnak egy jachton, másodikon pedig a Mikulás mászik fel az ereszen egy házibuliba, ahol már nagyon forró a hangulat. Oké, nevettünk, Karinthy-gyűrűt nekik. Nem. A jobboldalnak nincs humora, most sincs. Persze vannak további fogások is:
A legösszetettebb főzet pedig kétségkívül a Narancsos OrbánCfüves verzió, amiben tényleg van orbáncfű, a dobozon pedig egy kisvasúton ülő úr közlekedik egy leomló kórház és egy stadion mellett. (...) A Lölőlé tenderi sóval és szőlővel készült, a címkéjén pedig megelevenedik a mese, amelyben mindent felfal a kisgömböc.”
Nyitókép: Sandy Huffaker / AFP. Illusztráció.