Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
Az elmúlt 10 hónap nem volt elegendő a főváros vezetése számára a Lánchíddal kapcsolatos legfontosabb döntések meghozatalára.
„Értetlenül figyeljük a Lánchíd felújításával kapcsolatos tegnapi történéseket és Tüttő főpolgármester-helyettes asszony sajtótájékoztatóján elhangzottakat. Tüttő Kata az EREDETI, Tarlós István idejében elkészített közbeszerzés megismétlését jelentette be, a Váralagút nélkül. Ismét bebizonyosodott tehát, hogy az elmúlt 10 hónap nem volt elegendő a főváros vezetése számára a Lánchíddal kapcsolatos legfontosabb döntések meghozatalára. Kérdés persze lesznek-e valaha abban az állapotban, hogy egy közbeszerzést legalább ki tudjanak szabályosan írni, miközben a késlekedés minden nappal további állagromlást és árdrágulást jelent a felújításban.
De tisztázzunk két fontos kérdést:
1. A BKK Igazgatóságának elnöke, Draskovics Tibor ismét nem mondott igazat, amikor július 9-én a Klub rádióban a következőket állította:
• nagyon alaposan át kell gondolni, hogy mi legyen a kiírás műszaki tartalma, azért, hogy minden, ami fontos a Lánchíd tartós, jó színvonalú megőrzéséhez, megvalósuljon, de semmi olyan ne, amire viszont nincs fedezet.
• nagyon sok olyan részlet van, amely a műszaki állapotot nem befolyásolja, a költségeket viszont igen. A műemléki elemeknél pedig nem egyértelmű, hogy melyik olcsóbb, ezeket gyakorlatilag egyesével át kell tekinteni, ami aprólékos munka.
• annyira az utolsó simításoknál tartanak, hogy a BKK igazgatósága a jövő héten tárgyalja, és jóvá is hagyja a közbeszerzési kiírás tervezetét?
2. Ha pedig Tüttő Kata mond igazat, akkor közel 10 hónapig mit csináltak? Ki felel ezért a szerencsétlenkedésért? Hol van az átlátható, elvégzett munka Budapestért?”