Elszólta magát a nemzet ripacsa, Nagy Ervin borította Magyar Péter cinkelt dominóit
Nem véletlen, hogy Magyar Péter nem szereti, ha a hívei megszólalnak a sajtóban, mond ő pont éppen elég hülyeséget.
Nem pökhendi válaszokat adunk büfékocsiról, hanem a megoldásért dolgozunk.
„Ismét téma – okkal és joggal – az M3 metró klimatizálása. Én is beszéltem erről a kampányban sokat, mert a helyzet, a nyári forróságban az elviselhetetlen meleg a metrókocsikban, valóban tarthatatlan. Emlékszünk, a problémára az előző városvezetésnek nagyjából annyi volt a válasza: »hát büfékocsi ne legyen?«. Büfékocsi az nem lesz, de a megoldáson dolgozunk, kell hozzá tisztázni néhány félreértést.
Miért nincs klíma az M3-as metrón?
Mert valószínűleg egyes kormányhoz köthető érdekkörök nyomására az előző városvezetés a közbeszerzésen nem a klimatizált metrókocsikat választotta, hanem felújított orosz metrókocsikat vett. (Már az sem világos, hogy ezek valóban felújított kocsik-e.) Hogy miért döntött így az előző városvezetés, azt vizsgálóbizottság kezdi kideríteni, hogy a budapestiek sok éves kérdéseire választ találjunk.
Miért olyan bonyolult megoldani az M3-as metró klimatizálását?
Két okból. Egyrészt az előző városvezetés olyan szerződést kötött az oroszokkal, hogy engedélyük, jóváhagyásuk nélkül nem lehet a kocsikhoz hozzányúlni, mert akkor elveszne a garancia. Ha pedig elveszne a garancia, az nagyban befolyásolná a kocsik biztonságos működését, nem is szólva arról, hogy sok-sok milliárdos költséget jelenthetne a városnak. Ez az örökségünk.
A másik gond, hogy ezekbe a kocsikba klímát szerelni jelentős műszaki kihívás. Az elsődleges szempont magától értetődően a metró biztonságos működése. Mekkora lehet a klíma? Milyen nehéz lehet? Hova lehet beszerelni? Mekkora lehet a teljesítménye? Nincsenek sokan, akiknek ez a szakterületük, de a lehetséges mérnöki kapacitást bevonjuk a munkába?
Akkor most mi történik a metró klimatizálása érdekében?
Több dolog is. A BKV hónapok óta tárgyal nagy nemzetközi klímagyártó cégekkel. Közülük többel is megállapodott abban, hogy még idén, a cégek saját költségére, több metrókocsiba beszerelnek klímát. Ettől egyrészt hűvösebb lesz a metrókban. Másrészt a működés tapasztalatait jól fel lehet használni a végleges megoldáshoz. A BKV és a cégek készen állnak, egy dolog hiányzik – a fentebb említett okok miatt –, az orosz fél hozzájárulása. Ezt szóban meg is adták, de biztos, ami biztos, írásos megerősítést is kértünk. Erre várunk. Amint megjön a jóváhagyás, elkezdődik a munka.
De addig is történik sok minden az utasok komfortja érdekében:
Az M3 összes (222db) kocsijában új szellőztetést, mennyezeti ventilátorokat építenek be, ettől a szakemberek érzékelhető javulást várnak.
Az M3 felújítása során megújul az áramátalakító rendszer. Ez a hűsítés szempontjából azért fontos, mert eddig a metró fékezésekor felszabaduló hő is csak fűtötte a kocsikat. Az úgynevezett rekuperációs féküzem bevezetésével a járművek a fékezésekor felszabaduló mozgási energiát a fékező ellenállásokon nem alakítják hővé, ezáltal az utastérre gyakorolt fűtőhatás megszűnik, amely a peronokon is érezteti majd hatását.
Ezen kívül ivókutakat szereltünk fel az állomásokon, ettől persze nem lesz hűvösebb, de talán hozzátesznek ezek is a komfortérzethez valamennyit.
Elkezdődött tehát a szörnyű örökség, a mozgó szaunák felszámolása. Nem pökhendi válaszokat adunk büfékocsiról, hanem a megoldásért dolgozunk.”