Emberi állatságok

2019. augusztus 26. 22:19

Az állatok között sincs egyenlőség, különbségeket teszünk és különféle bánásmódokat tartunk helyesnek.

2019. augusztus 26. 22:19
Megadja Gábor
Megadja Gábor
888

„Az ember a hagyomány alapján képes különbséget tenni, és – szemben a libsi 1.1-es logikával – nem vallja az állat=állat képletet. Senkiben sem megy fel a pumpa amiatt, hogy valaki agyoncsap egy szúnyogot, vagy kiirtja a darázsfészket. És hiába állat a kutya és a disznó is, előbbit az általunk lakott civilizációban nem főzzük és esszük meg. Az állatok között sincs egyenlőség, különbségeket teszünk és különféle bánásmódokat tartunk helyesnek. A kutyával tartott vontatós ralit meg nem tartjuk helyesnek.

Az, amikor azt mondjuk a Mangalica asszonysághoz hasonló elkövetőkre, hogy »beteg rohadék«, az nem szakorvosi diagnózisra utal, hanem az undor, düh és megvetés természetes hétköznapi elegyére. A libsi logika szerint ugyanis minden ilyen elkövető pusztán »beteg«, ezért sajátos megértésre és kezelésre szorul. A libsi univerzumban nem létezik emberi gonoszság, csak »betegség« és »tudatlanság«, melyek sajátos, megfelelő érzékenységgel közelítő terápiákkal kezelhetők. Pedig szemben az állatokkal, ahol az agresszió valóban betegségnek, vagy a gazda hülyeségének köszönhető, az ember képes a gonoszságra. (Ha az állat agresszív, az tízből kilenc esetben a toprongy gazda sara.) És ha van emberi gonoszság, akkor – a libsi magyarázattal szemben – az igazságszolgáltatásnak is kell legyen büntető funkciója, nem csak integratív és »helyreállító«.

A megoldás kulcsa az arányérzék: nyilvánvalóan nem jár ugyanolyan büntetés egy állatkínzónak, mint egy gyerekgyilkosnak. Nem követel senki halálbüntetést az állatkínzókra – de ne is annyi járjon neki, mintha kivégzett volna egy kisebb szúnyogkolóniát, vagy eltaposott volna egy hangyát.

És, hogy mást ne mondjunk, még ha humanista aggódóink nem is hisznek az emberi gonoszság és a büntető igazságszolgáltatás igazságaiban, akkor is elhihetik, hogy a keményebb büntetésnek kiváló pedagógiai hatásai is vannak. Hiszen ha a kutyáját a kocsi után kötő elmebetegek, vagy a frissen megnyúzott kutyával bazsalyogva szelfiző Dvéjndörákkdzsonzonok bekerülnek a kóterba, ott rengeteg dolgot tanulnak meg az ember-állat viszonyokról. Megtanulják, milyen teljesen kiszolgáltatottnak lenni, sőt lesz gazdájuk is, mi több, azt is megtanulják, milyen az, amikor a gazdájuk indokolatlanul kegyetlenkedik velük. Ez, az emberek közötti szellemi és erkölcsi képességek egyenlőtlen megoszlásának tükrében nem mindig működik szóbeli meggyőzéssel és racionális érveléssel, némelyeknek tapasztalniuk kell, hogy megértsék.

Ha az állatkínzók megfelelő büntetést kapnak, a szurkolók sem éreznek majd igényt arra, hogy »félelmet keltsenek« Mangalica asszonysággal vagy a nyúzott kutyákkal szelfizőkkel szemben (szívem szakad meg mindjárt érettük!). És akkor a humanista libsik totális nyugalommal gyönyörködhetnek a tükörben látott teremtés koronájában.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 43 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
dönci5
2019. augusztus 27. 17:46
Erre a hétre kilibsizted magad szarzsák?
IV. Fawkes
2019. augusztus 27. 08:26
Ami a kutya megevését illeti, Csányi Vilmos, akit aztán igazán nem lehet vádolni kutyaellenességgel, hisz jó értelemben vett kutyabolond, akinek a kutyák gyakorlatilag a munkatársai voltak, említette egyszer egy riportban (talán le is írta valahol), hogy Korában, Vietnamban az étkezésre szánt kutyák nincsenek az emberhez szocializálódva, pontosan úgy tartják őket, mint mi a sertést vagy a birkát. Így ő a kutyaevést ezekben az országokban nem tartja holmi bűnnek, ott nyilván még az a vallási eredetű tabu sem létezik a társadalomban, hogy ragadozót nem eszünk. Ismeretes dolog az, ahol kis számban, háznál tartanak haszonállatot, hogy egy-egy állat afféle kedvenccé válik, etetgetik, becézgetik, így nehezebb is leölni, pedig a cél az, hisz haszonállat.
Pelso j.
2019. augusztus 27. 06:15
"ha az állatkínzók megfelelő büntetést kapnak" Csaknem tíz éve a gazdáid kezében a jogalkotás, jogalkalmazás.
ráadás-éve
2019. augusztus 27. 00:16
Jaj Megadja.... Eszed van (mert megmaradtál nem mint Gellért), de ekkora propagandát nyomni már kínos. Elsősorban aki állati viselkedésmintákat vetít ki az emberi társadalmakra ("Az állatok között sincs egyenlőség"), az szociáldarwinista. Innen ered a náci eugenika, rasszizmus stb. Másodsorban azt írod hogy nem létezik gonoszság a "libsi univerzumban" csak tudatlanság és betegség. Tessék megnézni az eredendő bűn fogalmát, mert ez hasonlatos a betegséghez (öröklődik), ami bűn, tehát tudatlanság általi cseleketed miatt lett, ugye ettek a tiltott gyümölcsből, hogy mindentudókká váljanak (lásd Madách). Harmadsorban mi a büntetés? Halál? Nyilván nem. Írtad, ok. Elzárás? Nyilván ez. Egy jogállamban lincselés nem lehetséges. De tudatosítani kell a bizonyítottan bűnösben, hogy bűnös és esélyt adni a bűnbocsánatra. Ez tudatosuljon mindenkiben! Negyedsorban teremtés és teremtés között nem teszünk különbséget ami a büntetést illeti. Aki életet olt, bizonyítottan tudva akarva, azt el kell zárni. Minden ember egyenlő a Törvény előtt, de nem minden ember kapott egyenlő talentumokat. Már többször levezettem a lét alapvető törvényeit. Ez nem kitaláció. Bizonyíthatom pusztán logikai alapon írásban. Kéremszépen, a Törvényeket egy nagy táblára ki kell rakni az Parlament elé. Ennyire alacsony a morál. Amikor az ember jobban szereti a kutyáját mint a gyerekét és ez általánosul, akkor nagyok a gondok.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!