Jézus élete után a kiválasztottak maradtak meg nekünk
Isten igéjét nemcsak a Biblia hirdeti, de minden ihletett mű, így például akár egy festmény, egy regény. Vagy éppen egy sorozat, amely Jézus élete alapján még rekordot is állított.
Liberális ítészek sokasága tartja kezében a magyar könyvpiacot, és egyoldalú szellemi táplálékkal irányítja a maradék olvasók ízlését.
„Néhány Krúdy, Kosztolányi az ismert sorozatokból, Mikszáth olcsó papíron, iskolai kötelezők. Jó sok Márai, még több Wass Albert. És a derékhad, a kínálat nagyobbik fele: Esterházy, Nádas, Spiró, Krasznahorkai, Dragomán, Grecsó, Závada és a többi. Bár ismerem őket, hosszan lapozgatom könyveiket. Mindenütt bekezdések nélküli szózuhatag vagy éppen tagolt rendetlenség. Egy valaha lezajlott posztmodern forradalom formai és tartalmi utóvédharcai. A sorok mögött nagyra hízott egók, belterjes és szűkre zárt terek, íróasztali élmények, önmutogató parádék. Egyik-másik regény az olvashatatlanság határán. Értékhiányos, üres szómaszturbáció, magvas gondolatoknak álcázott sznobéria. Nem mintha nem tudnám, mi következik, de átballagok a világirodalmi részhez. Itt is hasonló a kínálat: ismeretlen írók a harmadik világból, Európából, Amerikából, prózájuk mindig ugyanaz: emberi jogok, nők helyzete, történetek szenvedélybetegségekről, kallódásról, homoszexuális propaganda, feminizmus, heveny vallásellenesség, gonzó figurák elmebeteg agyszüleményei.
Jó itt a könyvesboltban, csak éppen a szépséget űzték el messzire.
De hogyan jutottunk idáig? Miért nem ismersz magadra, a hazádra, a környezetedre a kortárs szépirodalomban?
Egyrészt azért, mert bár semmivel nem vagyunk tehetségtelenebbek a kinevezett és kitenyésztett sztároknál, a rendszerváltozás óta nem írtuk meg azokat a műveket, amelyeket meg kellett volna írni. Az üdítő kivételek egyike például Bán Mór, aki azonnal a sikerlisták élére kúszott, ezzel is bizonyítva, hogy igény volna, csak éppen a művek nem készültek el. A másik probléma, hogy ha tehetség akadt is, megírhatott akár egy új Mester és Margaritát, az nem jutott el az olvasókhoz. Hogy miért? Mert liberális ítészek sokasága tartja kezében a magyar könyvpiacot, és egyoldalú szellemi táplálékkal irányítja a maradék olvasók ízlését. Nem is csinálnak titkot abból, hogy totálisan elfogultak, a megtévesztett olvasó pedig azt hiszi, az irodalom ilyen, ehhez kell felnőnie, ezt kell megértenie, befogadnia. A világ Dragomán György szerint – valahogy így néz ki ma a magyar prózairodalom, ahol valaha mégis csak világsztárok öltötték magukra a piros-fehér-zöld szerelést.
Egyik kortárs író barátom horrorsztorikat mesélt arról, hogy a kiadóvezetők, a honi liberális szellemi élet tótumfaktumai hogyan tartják valóságos rabláncon őket. Aki tehetséges, meg akar jelenni, és írásból szeretne megélni, állandó színvallásra kényszerül. Ha behódol, kiadják a könyveit, bemutatókat, vidéki fellépéseket szerveznek neki, reklámozzák, felfuttatják, kaserolják. Ha viszont a lázadás legkisebb jelét mutatja a fiatal író, kiesik a pikszisből, elveszít mindent, amit addig alá toltak. Ezekben a körökben jobboldali értékelvű író nem él meg. Nincs is ilyen: ha pedig mégis, gondosan elrejti a véleményét, mukkanni sem mer, nehogy kiderüljön, hogy szerinte nincsenek emberevők a magyar kormányban.”