Időmaffia

2017. december 13. 13:45

Százötven és kétszáz között. Valami ilyesmire jutottam, amikor megpróbáltam kiszámolni, nettó hány órát vett el az életemből a MÁV pusztán azáltal, hogy a menetrendet afféle fakultatív ajánlásként kezelte szerződéses előírás helyett.

2017. december 13. 13:45
Veczán Zoltán
Magyar Hírlap

„Százötven és kétszáz között. Valami ilyesmire jutottam, amikor megpróbáltam kiszámolni, nettó hány órát vett el az életemből a MÁV pusztán azáltal, hogy a menetrendet afféle fakultatív ajánlásként kezelte szerződéses előírás helyett. Pontosabb számot az évek távlatából sajnos nem sikerült kikalkulálnom, pedig volt időm matekozni, amíg a zuglói vasútállomáson próbáltam toporogva elkerülni a gyászos fagyhalált, és közben úgy tenni, mintha semmi kivetnivalót nem találnék a szintén a peronon időző Hős utcai különítmény kihívó üvöltözésében és szotyiköpködésében, elvégre a hang elszáll, koszosabb ez az állomás meg már úgysem lesz.

Szóval, hogy ne álldogáljak hiába, számolgattam: annak idején piliscsabai egyetemistaként ingáztam Budapestről – az ötvenperces utat emlékezetes módon nyújtották másfél órásra »a sínre hullott falevelek« és egyéb, az államvasutak számára leküzdhetetlen akadályok –, ahol főleg a visszaúton volt az alapcsomag része az öt-tizenöt perces csúszás. A balatoni nyarak stabil programpontja a peronra olvadás a negyven fokban, miközben a jól ismert dallam után az állomáskezelő újabb és újabb negyedórákkal toldja meg a hangosbemondóban a vonat várható érkezési idejét, a bizonytalanságban lehetetlenné téve még azt is, hogy az ember legalább értelmesen töltse el azt a másfél-két órát, aminél a végén megáll majd a licit. Mert ugyebár hátha pont most nem ver át a MÁV, és tényleg jön a vonat… – az persze most sem jött, a zuglói peronon várakozó indiántörzsön belül viszont belháború robbant ki, rendőrségi nyelven szólva elszámolási vitába keveredtek, amelynek részletei játékosan keveredtek az általuk hallgatott minőségi zenével.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atila68
2017. december 14. 11:29
Az megvan, hogy ki volt a miniszterelnök, és ki volt a közlekedési miniszter mikor a kormány eladta a MÁV egyetlen hasznot hozó üzletágát a teherszállítást az osztrákoknak?
kizökkentidő
2017. december 13. 19:52
"Egyébként most is vagy öt perccel korábban jöttem ki megfagyni a peronra, mert úgy szökőévente a vonat előbb ér Zuglóba az előírtnál, amit azzal ünnepel, hogy egyből tovább is indul, nehogy elveszítse a lendületet." Ez az utasszállítás legalja. Szinte már szándékosságot feltételez, és nem ok nélkül, az utas.
bispora
2017. december 13. 19:49
Bezzeg a japánok, ott időt adnak az embereknek... "Botrány Japánban: húsz másodperccel előbb indult el a vonat" https://www.hirstart.hu/hk/20171116_a_japan_mav_bocsanatot_kert_mert_az_egyik_vonat_20_masodperccel_korabban_indult
rommy
2017. december 13. 19:07
csak ma 30 percet...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!