„Egyvalamiért sosem lehetett kárhoztatni Refnt, az pedig a vizualitása. Már a Pusher-filmek is remekül festettek a maguk durva csiszolatlanságával, a Neon démonnak pedig minden pillanata úszik az extravagáns színekben és az elegáns kompozíciókban, nem véletlenül emlegetik az átlagnál lelkesebb kritikák Lynchet és Kubrickot. Pulzáló vörös, mély lila, élénk kék, vakító fehér, megkapó szimmetria, mozdulatlanságba dermedt tökéletesség. Gyönyörű és hívogató minden (különösen Cliff Martinez mámorító zenéje), de mint egy húsevő növény, azért, hogy odacsalja az áldozatait. A patinás, rémálomszerű képi világ így értékelhető szatíraként, cinizmusként, ahogy – ha nagyon akarom – a színészek nemjátéka is: Fanning fagyott porcelánbabaként tölti a játékidőt, és még csak hatása sincs az eseményekre, egyszerűen csak megtörténnek vele a dolgok, vagyis Refn díszletté, kellékké degradálja, az lesz belőle, ami a modellekből a divatvilágban. Ez a szerep-színész azonosság, ez a tartalom-forma egyezés kétségkívül indokolt, sőt okos, más kérdés, hogy hosszútávon monoton és unalmas. (Egyébként színészileg Jena Malone és – meglepő módon – Keanu Reeves tud kiemelkedni a gárdából.)
A Neon démon jó másfél órát tölt az expozícióval, ami a showbiznisszel kapcsolatos összes létező ronda (bár nem alaptalan) sztereotípia felsorakoztatásából áll: mindenki áskálódó, gátlástalanul előre törő, veszélyes ragadozó, még az is, aki eredetileg nem volt ilyen – mert a közeg rohaszt, tárgyiasít, embertelenít, megront, elpusztít. Az üzenet végtelen egyszerűsége és a szimbolika már-már sértő primitívsége akkor válik teljesen nyilvánvalóvá, amikor felbukkan egy vicsorgó puma Jesse motelszobájában. És mindezt valóban nagyon szép, ugyanakkor kínosan lassan mozgó és változó képekben látjuk, amelyek mögött (a Drive-val vagy a Csak Isten bocsáthat meg-gel ellentétben) most nincs ott az ezt igazoló tartalom.”