„A virtuálisvalóság-headsetek régóta várt megjelenésével idén monumentális váltás megy végbe a videojátékok világában. A The Climbingot speciálisan erre az új hardverre terveztük, egyedi élményt akartunk létrehozni vele. Eredetileg nem a mászásra összpontosítottunk, viszont a csoportban volt néhány hegymászó. Elkezdtek foglalkozni a mélységgel, és elkészítettek egy nagyon egyszerű prototípust. Rendkívül szórakoztatott a hegymászás közbeni látvány érzete, amikor végigtekintünk a tájon. Éreztük, hogy valami speciálisan dolgozunk. A stúdió többi hobbihegymászója szintén izgalmasnak tartotta. Formálódott a játék, és nem maradt más választásunk, csak menni előre. Nem nevezném szimulátornak, viszont tényleg a nappaliban átélhető hegymászó-élményt nyújt.
Az első helyszín a vietnami Ha Long öblön alapul. A játékost két kéz jeleníti meg, különféle nehézségszintű utakat járhat be. Egyik kezét a másik után helyezi felfelé. Beletettünk kihívásokat is, például egyes fogódzók egy-két másodperc után szétporladnak. A kezek teljesítményét pedig kitartás-mérő figyeli. A játékmenet sok ilyen elem összekombinálásával lesz izgalmas.
A virtuális valóság nagyon érzékeny mechanika. Néhány dologgal elő tudjuk idézni mozgásszervi betegségek érzetét is. Vagy minden kontroll nélkül elesünk. Ilyenkor a fekete egyik árnyalatába tűnünk át, ami nem koptat el annyira, mint az agy számára törést okozó talajra pottyanás.”