Drága barátaim, megint házhoz megyek a pofonért
Én nem akarok egy pukkancs, sértett, nárcisztikus, hazudozós, bosszúálló, populista elnököt.
Amennyiben a mostani átalakítással csak simán átveszi az állam a működtetést, elvonja az ehhez szükséges forrásokat az önkormányzatoktól, azzal nem oldódnak meg az oktatás infrastruktúrájával kapcsolatos valódi problémák.
„A kérdés tehát szerintem nem az állami átvétel, hanem, hogy lesznek-e pénzügyi források az iskoláink és az ott folyó szakmai munka megújítására. Amennyiben a mostani átalakítással csak simán átveszi az állam a működtetést, elvonja az ehhez szükséges forrásokat az önkormányzatoktól, azzal nem oldódnak meg az oktatás infrastruktúrájával kapcsolatos valódi problémák. Az emberek ma bizony nagyon rossz állapotban lévő iskolaépületeket és nagyon vegyes eszközparkot látnak. Ha ezen lehetne gyorsan változtatni, azt minden szülő, tanár és tanuló azonnal érzékelhetné. Az valódi eredmény lenne! A 21. századi körülmények pedig egészen biztos jó hatással lehetnének az oktatás szakmai, tartalmi részére is. Ráadásul boldogabb, mosolygósabb lenne tanár és diákja egyaránt.
Igen, ehhez sok pénz kell. Ezt csak az európai forrásokból nem lehet megvalósítani. Egyrészt kevés hozzá, másrészt a pályázati rendszer - tévesen - abból indul ki, hogy alapvetően a legnagyobb probléma, hogy nincs napelem az iskolák tetején, miközben valójában az a kérdés, hogy beomlik-e a tető, kiesik-e az ablak, mekkora a beázás egy kis eső után, vagy elbírja-e a hálózat, hogy egyszerre be lehessen kapcsolni a digitális táblákat az iskolában ... az iskolák állapota nagyon rossz. Nem három éve lett az, hanem évtizedek alatt. Sok kormányzati, illetve önkormányzati ciklus »eredménye« ez. A mai iskolai infrastruktúra alkalmatlan a minőségi oktatásra.
Máshonnan is szükséges tehát pénzügyi források bevonása. Az állam engedje meg az önkormányzatoknak, hogy az uniós és a saját forrásaiból felújítsa az iskoláit, új eszközökkel lássa el azokat és segítse a tanárai módszertani, informatikai továbbképzését. Persze ha csak egyszerűen elvonja a pénzt, kitől többet, kitől kevesebbet - rosszul értelmezett szolidaritási alapon -, akkor erre nem lesz lehetőség. Ne a működtetésre kérjen el pénzt az önkormányzatoktól az állam, hanem azt a pénzt, amit eddig működtetésre költött az adott önkormányzat, azt a jövőben kötelező jelleggel, jogszabály alapján fejlesztésekre (ingatlan-eszköz-képzés-módszertan) kelljen fordítania. Akkor több pénz lesz oktatásra, fejlesztések valósulhatnak meg az iskolaépületek és az eszközpark vonatkozásában is.”