Ne gondolja senki, hogy az Iszlám Állam már nem jelent fenyegetést Szíriában
Bár az Iszlám Államot Szíriában jelentősen meggyengítették, nem semmisítették meg teljesen.
Nem az iszlám radikalizálódik, hanem a radikalizálódás iszlamizálódik. A harag, a düh, a tehetetlenség vesz bújik iszlám köntösbe: ez ad irányt az indulatoknak.
„És a folyamatban ez a kulcskérdés: nem az iszlám radikalizálódik, hanem a radikalizálódás iszlamizálódik. A harag, a düh, a tehetetlenség vesz bújik iszlám köntösbe: ez ad irányt az indulatoknak. A merényletek mögött ezt a haragot keressük (és ennek okait), ne a Korán verseit. Előbbinek ugyanis van értelme. Elveszett gyermekei ezek a fiatal dzsihadisták egy olyan korszaknak, amely nem ajánl mást fiainak és lányainak, mint nyomort, szegénységet, elhülyülést, osotobaságot, babonákat, stimagitizációt, ezt a mai nyomorult életet. Szomorú tény, de jelenleg a a dzsihád az egyedüli komolyan vehető termék a radikális lázadás piacán.
(...)
Európai dzsihadistáink már rég elhagyták világunkat (történjen bármi is az Iszlám Állammal), disszidenciába vonultak és egy olyan ügyet, olyan jelszót, olyan ideológiát, olyan »nagy elbeszélést« keresnek, amely alkalmas lehet arra, hogy személyes lázadásukat egy nagyobb ügy szolgálatába állítsa. Egy-egy mentor, önjelölt »imám« révén bevezettetnek valami basic iszlámba (ezért is legjobb esetben is pótcselekvés például a radikális mecsetek bezárásával foglalkozni: ez a »megtérés« az interneten vagy igen gyakran a börtönökben zajlik), amely révén a társadalmi kitaszított helyzete teljesen más dimenzióba kerül.
Többé nem egy szerencsétlen senki, hanem helyzete »szakralizálódik« (erre kell tulajdonképpen csak az iszlám): a páriából a teljesen önkényesen értett iszlám közösség megváltója lesz, az iszlám nevében az »eretnekek« és a „hitetetlenek« hóhérja (majd persze mártír). Az agambeni homo sacerből, a megalázható semmire sem jó páriából, egy másik őrület nevében valamiféle istennek feláldozott mártír lesz. A tőkés társadalom eldobható szemetéből megváltó áldozat egy másik ideológia nevében.
A kapitalizmus számára feláldozható embert feláldozza a dzsihadizmus: nincs ennél szomorúbb történet. A merényletek végtelen médiatizációja is erről a végtelenül tragikus történetről beszél nekünk: a külvárosi kisstílű bűnöző, aki rosszul érzi magát a bőrében, a társadalom kidobni való szemete, aki hirtelen a TV-híradók főszereplője lesz, grandiózusan belép a történelembe. Mint negatív hős persze, de azért csak megnyeri az örökkévalóságot.
(...)
A dzsihadistáknak leszámolni valójuk van világunkkal egy egyszerre lázadó és egyszerre totalitárius, lényegében náci ideológia nevében. Rancière-féle sans parts önmegvalósítása, azaz a dominancia és a stigmatizáció kifordítása, a felkínált társadalmi helyek és rendek visszautasítása, manapság a dzsihadista szubjektum kialakulásához vezet. Ez manapság a világ visszautasításának gyakorlatilag egyetlen módja, de nem egy új világhoz vezet, hanem nagyon is megerősíti a régit. Még holtodban is neki szolgálsz.”