Lebukott az osztrák párt – a választási kampány miatt hazudhattak Magyarországról
Norbert Hofer tisztázta a helyzetet.
Ez jöhet akkor mostantól: ha a végrehajtó hatalom valamiért úgy dönt, hogy eljött az ideje, akkor elrendeli a határok, az internet és az alkotmányos alapjogok végét, bevezeti a kijárási tilalmat.
„Ha jól értjük, a »terrorveszélyhelyzet« abban különbözik az Orbán-kormány rendes, napi működésétől, hogy külön fel kell hívni rá a figyelmünket, különben nem vennénk észre. (Így elsőre az a kép ugrik be valamiért, amikor a Készenléti Rendőrség emberei beviszik az őrsre Móra Veronikát, az Ökotárs vezetőjét.) Ez jöhet akkor mostantól: ha a végrehajtó hatalom valamiért úgy dönt, hogy eljött az ideje, akkor elrendeli a határok, az internet és az alkotmányos alapjogok végét, bevezeti a kijárási tilalmat, amitől összeomlik a romkocsmanegyed, és két hónapig Kerényi Imre mondhatja meg, melyik optimista KSH-adat lesz vezető hír a hvg.hu gazdasági rovatában.
És mivel számos Soros-bérenc azon lamentált, hogy nem lehet tudni, végül is mi alapján dönthetne a kormány a totális kormányzás bevezetéséről (amelynek egyetlen »demokratikus kontrollja« az lett volna, hogy jelentik az egészet a köztársasági elnöknek meg a parlamentnek), Lázár János felsorolt néhány példát a közelmúltból, hogy legyen elképzelésünk a dolog menetéről.
Ott van először is a szeptemberi röszkei csetepaté, amikor is több száz menekült órákon át cirkuszolt a határon, kövekkel és betondarabokkal dobálták a rendőröket, gumikat gyújtogattak. Senki nem jelezte mindeddig, hogy terrorcselekmény történt volna, Orbán akkori közlése ellenére senki nem fogott terroristát, a helyzet akkor sem lett volna kezelhetőbb, ha a kormány pl. »korlátozhatja, ellenőrizheti és szüneteltetheti a postai és az elektronikus hírközlési szolgáltatásokat«.
Ugyancsak Lázár János említette példaként a »Keleti pályaudvarnál történt eseményeket« – ööö, mire tetszik gondolni? Ha a hőség közepén lehetetlen körülmények között tartott, a hatóságok és a MÁV által többször átvert menekültek enyhén szólva szakszerűtlen ügykezelésére, akkor az állam legfeljebb a saját intézkedései miatt rendelhetett volna el országos veszélyhelyzetet. Azt pedig, hogy az egyik későbbi párizsi merénylő Budapestről fuvarozta el két tettestársát, legfeljebb az EZO tévé jövendőmondója láthatta volna előre, de ő meg nem szólt.
Ami meg a Kovács Zoltán nevével visszaélő kormányszóvivő példáját, az M1-esen végigvonuló migránsokat illeti, az nem »terrorveszélyhelyzet« volt, hanem a KRESZ súlyos megsértése, de persze, nyilván kezelni lehetett volna a helyzetet »az ország védelme szempontjából fontos termékek, energiahordozók, fogyasztási cikkek« korlátozásával, jegyrendszerrel, az internet kikapcsolásával. (...)
Semmi újdonság nincs abban, hogy a kormány kész hazudni is az elvárt eredmény elérése céljából: sem Európában, sem Amerikában nem ismerik a végrehajtó hatalom rendkívüli jogköreinek ilyen módon való használatát, mint a terv szerint a Magyar Illiberális Népköztársaságban.”