A kreatív címadás barbár arroganciája

2015. augusztus 14. 08:35

Sebaj, itt vagyunk mi, magyar kreatívok! Majd mi kitalálunk jobbat, közönségcsalogatóbbat és viccesebbet, olyat, aminek nem lesz köze sem a film szelleméhez, sem az alkotók szándékához.

2015. augusztus 14. 08:35
Puzsér Róbert
Puzsér Róbert
Magyar Nemzet

Az In Bruges címe a legsötétebb Geszti Péter-i hagyományok jegyében Erőszakikra lett átszellemeskedve. Ezen a kulturális színvonalon álló személyek döntenek arról, hogy mely filmek kerülnek Magyarországon forgalmazásba, melyek kapnak reklámköltséget, és melyeket süllyesztetnek el az általuk keltett érdektelenségbe, hogy aztán széles gesztusok kíséretében hangoztassák: »Ez a piac!«

Hallatlanul kínos kiejteni a korszakos jelentőségű sorozat, a rossz útra térést jelentő Breaking Bad magyar címét: Totál szívás. Fontos érteni, hogy ezek az emberek azért kapták ezt a mértékű hatalmat, mert az eredeti címet nem mindig lehet tükörfordítással magyarra átültetni. Például a Die Hard jelentette kihívásra elfogadható megfejtésének tűnik a Drágán add az életed!, a Breaking Bad hősei azonban nem szívnak, a szójátéknak pedig semmi keresnivalója ott, ahol egy brutális bűnöző karakterének a születését szemléljük. A magyar változat munkatársai viszont természetesen jobban tudják, hogy mitől lesz korszerű egy sorozat, mint akik ezt a legmagasabb színvonalon művelik. ()

Íme a magyar narancs abszurditása a gyakorlatban: az együgyű gátőr, a paranoiás ávós meg a sértett főelvtárs együtt végzetes csapást mérnek a romlott, Coca-Cola-narkózisban fuldokló Nyugatra egy narancsnak hazudott citrommal. Kicsit sárgább, kicsit savanyúbb, de legalább sérti a szerző szándékát. A szereplők ismerősek: a semmihez sem értő gátőr a kreatív, az izgága ávós a producer, a mindenható elvtárs pedig a pénz és élet fölött diszponáló cégvezér. Alávaló civilizálatlanságról árulkodik az, ha a hatalom mellé semmiféle kultúrát megillető alázat nem társul. S lám, van, ami soha nem változik: amint a szocializmus kitermelte a nyolcadik utast: a halált, a kapitalizmus éppúgy hozza létre a tököst, a törököt, az őrt meg a nőt.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Fakutya Vigyora
2015. augusztus 14. 15:08
A született gyilkosok és a médiagecik viszont azok, amik.
berzsian56
2015. augusztus 14. 11:04
Andy Vajnáék most például ujabb hatvan millót szánnak a Horthy korszakban/ hol máshol/ elhíresült bűnözők és bűnesetek bemutatására. Ahelyett,hogy végre Zsidóbűnözők címen elindítanának egy tizenkét részes sorozatot ,feldolgoznák az AVH történetét. Alcím: Apák és fiuk.Körmös Bauertól Pető Ivánig. Az Andrássy út hatvantól az SZDSZ-ig. Az utolsó rész lehetne a Kaszinót a zsidónak fejezet. Hogyan vágnak zsebre milliárdokat utolsó trógerek. Gyanítom még mindíg lenne rá érdeklődés.
tango47
2015. augusztus 14. 10:59
Engem például az Origó címadói jobban idegesítenek: nem hittem volna, hogy a címadásokkal is lehet folyamatosan hazudozni. Az, hogy a cikk első sorának elolvasásával már lebuknak, nem zavarja őket. A másik rögeszméjük, hogy világhíres művek címét kicsavarják, saját kicsinyes céljaik érdekében. Itt éppen a kreatívitás hiányzik.
MINDEN SÉMIT KIRAKNI EURÓPÁBÓL
2015. augusztus 14. 10:13
"a Breaking Bad hősei azonban nem szívnak, a szójátéknak pedig semmi keresnivalója ott, ahol egy brutális bűnöző karakterének a születését szemléljük" brutális bűnözővé válni márpedig IGENIS TOTÁL SZÍVÁS a bűnözőnek és környezetének is, no meg pláne áldozatainak
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!