Orbán nem az a vezető, akivel lehet értelmesen beszélni

2014. október 31. 09:02

Amikor három-négy ember társaságában ki mertem jelenteni, hogy ne, haragudj, de ebben nincs igazad, akkor megállt a kés levegőben. Interjú.

2014. október 31. 09:02
Mellár Tamás
NOL

A pécsi gyűlésen arról is beszélt, hogy a magyar gazdaság azért sem hatékony, mert velejéig korrupt.

Mindegyik országban jelen van a korrupció, de ha a fejlett világban kiderül egy politikus érintettsége, akkor annak távoznia kell. Nálunk ez elképzelhetetlen. Gyenge a magyar társadalom, hogy nyomást gyakoroljon a politikusokra. Nálunk megtörténhet, hogy Horváth András adóellenőr feltárja egy ezermilliárdos áfacsalás gyanúját, s a NAV válasza erre az, hogy minden rendben van. Normális országban felfüggesztették volna a NAV teljes vezetését, és egy nemzetközi szakembergárda vizsgálta volna ki a bejelentés igazságtartalmát. Ehelyett Horváth ellen indult vizsgálat.

Mitől van az, hogy ez az ügy, vagy a trafikmutyi és a földbérletek igazságtalanságai nem ingatták meg a kormánypártok szavazóbázisát?

Irracionális a pártokhoz hű választók magatartása. Azt szoktam mondani, hogy a pártokhoz kötődő emberek érzelmi alapon döntenek, ezért ha a vezetőjük közéjük lövetne, akkor is rá szavaznának. Azért van ez, mert hiányzik a társadalmi közbeszéd, ami feltárná a vezetők hibáit, tévedéseit, bűneit, és hiányzik a szolidaritás, amely nem engedné, hogy eltűrjük a gyengék eltiprását. A társadalom azzal se foglalkozott, hogy 2011–2013 között 88 milliárdot vontak el az egyetemektől. Onnan vették el, ahová a jövőnkért épp adni kellett volna. Az embereket ez se érdekelte, azt mondták, nem az ő ügyük. Nekem is a rokonaim mind azt mondják, mikor ezek miatt hadakozom, hogy: mit foglalkozol ezzel, ne figyelj rá, maradj csendbe, miért fáj ez neked?

Sokan úgy gondolják, azért teszi, mert már nem kell a Fidesznek.

Igen, meg hogy megsértődtem, mert nem én lettem a KSH elnöke. Erről szó sincs. Egyszerűen rájöttem, hogy amit a Fidesz akar, abban nem vehetek részt. Több alkalommal beszéltem Orbánnal, és számomra világossá vált, hogy ő nem az a vezető, akinek tanácsot lehet adni, akivel lehet értelmesen beszélni. Amikor három-négy ember társaságában ki mertem jelenteni, hogy ne, haragudj, de ebben nincs igazad, akkor megállt a kés levegőben, Varga Miska rángatta a kezemet, hogy ne mondjak ilyet, és egyből látszott, hogy Orbán a kritikát abszolút nem tudja elviselni. Mostanra normális közgazdasági szakértő egy se maradt a kormányfő mellett.

A Századvégtől is azért jött el, mert nem voltak kíváncsiak a véleményére, vagy simán elküldték?

Nem küldtek el. Azért jöttem el, mert számomra kiderült, hogy az egész műhely csak egy pénzmosoda. Jöttek a megrendelések a minisztériumoktól, hogy csináljunk ilyen kutatást, meg olyant, én meg kutatási igazgatóként azt mondtam, hogy nem tudjuk megcsinálni, mert ehhez nem értünk. Ne törődj vele, mondták, akkor is meg kell csinálni, valamit kaparjatok össze, aztán majd úgy is ki fogják fizetni. Akkor döbbentem rá, hogy én csak aláírni kellettem. A minisztérium utalja a pénzt, én aláírom, s a miniszterelnök tanácsadói fölveszik nálunk a nagy pénzt, miközben nem végeznek érdemi munkát. Azért kaptak nálunk pénzt, merthogy tanácsadóként nem tudták őket kifizetni. Azóta az összes ember, akit én vittem a Századvéghez, eljött onnan, mert látták, hogy nincs szükség igazi szakmai munkára.”

Frissítés: A Századvég Gazdaságkutató kérésére az alábbi helyreigazítást közöljük:

Nem felel meg a valóságnak az az állítás, hogy »az egész műhely csak egy pénzmosoda. Jöttek a megrendelések a minisztériumoktól, hogy csináljunk ilyen kutatást, meg olyant, én meg kutatási igazgatóként azt mondtam, hogy nem tudjuk megcsinálni, mert ehhez nem értünk. Ne törődj vele, mondták, akkor is meg kell csinálni, valamit kaparjatok össze, aztán majd úgyis ki fogják fizetni. Akkor döbbentem rá, hogy én csak aláírni kellettem. A minisztérium utalja a pénzt, én aláírom, s a miniszterelnök tanácsadói fölveszik nálunk a nagy pénzt, miközben nem végeznek érdemi munkát. Azért kaptak nálunk pénzt, merthogy tanácsadóként nem tudták őket kifizetni. Azóta az összes ember, akit én vittem a Századvéghez, eljött onnan, mert látták, hogy nincs szükség igazi szakmai munkára.«.

Ezzel szemben a valóság az, hogy a Századvég Gazdaságkutató Zrt. minden esetben a jogszabályoknak és a szerződéses kötelezettségeinek megfelelően végzi a munkáját.

Mellár Tamás 2010. május 12. napján létesített munkaviszonyt a Századvég Gazdaságkutató Zrt.-vel, mely munkaviszonya 2011. március 31. napján szűnt meg munkáltató kezdeményezésre történő közös megegyezéssel.

A Századvég Gazdaságkutató Zrt. ebben az időszakban egyetlen minisztérium részéről sem rendelkezett megbízással.

A Századvég Gazdaságkutató Zrt. a fenti hazugságot a leghatározottabban visszautasítja.

Mellár Tamás ellen a cikkben szereplő valótlan tartalmú állításra tekintettel a Századvég Gazdaságkutató Zrt. jóhírnév megsértése miatt haladéktalanul polgári peres eljárást indít.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 140 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Sulammit
2014. november 04. 19:24
Egyből tudtam Mellár, hogy hazudsz! "Nemzetközi szakértőgárda vizsgálta volna ki" Persze, az USA, - mert számtalan korrupciós botránya van - nemzetközi szakértőgárdát hívott be, hogy vizsgálódjanak? És ezt Magyarország a középmezőnyben van a korrupciós országok között. És ezt, hogy Orbán Viktor mellett nincs már "normális közgazdasági szakértő" elsütötte már Kéri László antipatikus felesége Kálmán Olgánál napokkal ezelőtt. Mert ugye a közgazdasághoz, a banki dolgokhoz, színházigazgatáshoz, csak ti értetek. Láttuk, Pinokkió alatt virágzott a korrupció. Azt mond meg, hogy Gyurcsánynak ki mert szólni bármilyen ügyben is? Káromkodva, üvöltözve, félig ittasa küldte el az anyjába az illetőt. Minisztereit is.
Raven
2014. november 04. 19:03
Egy értelmes ember egy nálánál hülyébb emberrel nem vitatkozik, legfeljebb kikéri a véleményét és ez így helyes
Riwen
2014. november 04. 17:58
Mennyiben befolyásolja valakinek a személyes indoka egy kijelentés igazságtartalmát, koherenciáját? Nem ismerem ezt az embert; fogalmam sincs, hogy valóban megsértődött-e, de nem is érdekel. Amit ír, az sajnos nagyon igaz, főleg az áfacsalási üggyel és a szavazók mentalitásával kapcsolatban. Ez utóbbit jómagam csak futballszurkoló-effektusnak hívom: valaki egyszer választ magának egy pártot, és akkor is rájuk szavaz, ha "3 ezer forint lesz a kenyér". A jelenség megvan mindkét oldalon, és sajnos itt, a Mandineren is láthatjuk példáját. Az objektivitás, a valós vitára való hajlandóság - tehát nem az "anyázáson alapuló vitlakultúra", amely semmi másra nem épít, csak az ad hominem érvekre és a személy feltehető indokára - tökéletesen hiányzik a magyar választók többségéből. Elég felnézni a Népszavára, vagy éppen ide; attól függően, hogy melyik párt van hatalmon, az egyik tábor minden kritika nélkül egyetért kormány összes intézkedésével, a másik pedig mindent kritizál, amit a kormány csinál, még akkor is ha x éve az ő "csapatuk" is pontosan ugyanezt tervezte. Kétlem, hogy ezeknek az embereknek a többsége részesülne az illegális állami redisztribúcióból, amelyet egyszerűbb korrupciónak nevezni. Nem, egyszerűen tényleg érzelmi alapon döntenek. Szomorú. Mindenesetre ahogy az SZDSZ lejáratta a liberalizmust, úgy járatja most le a Fidesz a konzervativizmust.
BőröndÖdön
2014. november 04. 16:42
Utoljára a kommunisták voltak ennyire "poliészterek",mint napjaink nagy elméi...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!