Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Az EMIH hisz abban, hogy a zsidóság megélésének számos formája lehet, önként vállalt vagy kényszerű egyaránt: de az egyetlen előremutató és önkéntes vállalás a pozitív identitás.
„Az EMIH hisz abban, hogy a zsidóság megélésének számos formája lehet, önként vállalt vagy kényszerű egyaránt: de az egyetlen előremutató és önkéntes vállalás a pozitív identitás. Ennek alternatívái közül is a vallási értékek és az azokon nyugvó személyes és közösségi élmények teszik a legteljesebb állításokat a zsidóságról, a világról, a létezésről. Ugyanakkor a zsidó identitás megélésének sokféleségét a szervezetek sokszínűségében is meg kell jeleníteni. Legyen szó zsidó hitközségről, cionista szervezetről, kulturális klubról, antiszemitizmus elleni jogvédő szervezetről. Ne akarjunk mindent a zsidó hitközség alá beseperni! (…)
A legmeglepőbb György Péter – tán nem szándék nélküli – félreértelmezéseiben az, hogy éppen ő, aki szerint a zsidóság »számos, egymással bonyolult viszonyban álló, eltérő önmeghatározások szerint élő szubkultúra hálózatából áll«, mossa össze a magyar zsidók, a magyar zsidó közösség és a hitközség fogalmát. És jelenti ki azt hitközségünkről: az »EMIH számára a magyar zsidók nem felelős állampolgárok, nem dolguk a demokráciával foglalkozni«. Ezzel György mintha összekeverné az EMIH mint egyházi szervezet helyét a társadalmi nyilvánosságban, és a zsidóság, a zsidó, illetve a honpolgár társadalmi nyilvánosságban betöltendő szerepét. A hivatkozott írásom is egyértelműen fogalmaz: ildomos, ha egy zsidó honpolgár mint demokrata szóvá teszi az értékeit érintő közéleti kérdéseket. Ám abszurd és ellentmondásos az az érvelés, ami ugyanezt várja el egy egyháztól. Nem szoktuk szeretni a szószékről öblögető egyházi személyek megnyilatkozásait, politikai nyomásgyakorlását. Miért lenne a helyzet fikarcnyival is más a zsidó egyházak esetében? Talán mert a zsidóság számos csoportja maga sem tudja eldönteni, hogy hitközösség-e valójában, vagy érdekvédelmi szervezet, netán jogvédő iroda? Vagy azért, mert amikor valaki erre adta a fejét, tiltakozása oda vezetett, hogy személyesen vagy szervezetként meg kellett szegnie a szavát, s arra kényszerült, hogy mégis egy tárgyalóasztalhoz üljön azzal, aki ellen az imént még bojkottot hirdetett – komoly megdöbbenést okozva a következetességet és elvi magatartást elváró közéletben?”