A félelem kora

2014. július 21. 10:39

Ne akarjuk elképzelni, milyen gazdasági és politikai következményei lehetnek annak, ha a globális gazdaság légi közlekedésében beköszönt a félelem kora.

2014. július 21. 10:39
Varga G. Gábor
NOL

„Egy utasszállító lelövése az emberiség elleni bűntettnek számít. A politikának ideje lenne komolyan vennie, hogy a folyamatos következmények nélküliség senkit sem fog elrettenteni a jövőben egy ilyen szörnyűségtől.

A maláj gép esete pedig pontosan azt mutatja: ma már nem lehetetlen, hogy ellenőrizetlen katonai alakulatok kezébe kerüljenek olyan fegyverek, amelyekkel le lehet lőni egy utaszszállítót. A harmincezer láb feletti utazómagasság múlt csütörtök óta nem számít minden körülmények között biztonságos légi folyosónak.

Mindeközben, a hidegháború vége után 25 évvel, a modern nyugati világ ébersége látványosan romlik a rá leselkedő veszélyekkel szemben.

Ez magyarázhatja azt az érthetetlen tényt, hogy miközben a hírekben szerepelt, hogy félkatonai erők föld-levegő rakétákat zsákmányoltak Ukrajnában, sőt már katonai repülőt is lelőttek velük, egyetlen titkosszolgálatnak és más hivatalos szervnek sem jutott eszébe az Ukrajna fölötti repülés korlátozása, mondván, a légtér nem biztonságos.

Csak remélhetjük, hogy a maláj gép esete nem marad következmények nélkül. A fegyverek terjedése, az éberség csökkenése és a felelősségre vonás elkerülhetősége együtt ugyanis olyan mixet eredményez, amelyben a nemzetközi légi forgalom már nem lesz ugyanaz.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 24 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Mich
2014. július 21. 12:45
Na, megint egy NOL-os reszkető... ezek annyit kiáltottak már (Orbán) farkast... ki hisz nekik, amikor valóban itt a vész...?!
Kárpáti Zoltán
2014. július 21. 11:37
"A félelem kora" Inkább a hülyeség kora.
Kárpáti Zoltán
2014. július 21. 11:26
Nem kell háborús övezetek fölött repülni. Csak saját felelősségre. Vagy a légi-irányítók felelősségére. És akkor majd nem kell félni, hogy felelőtlen vagy szándékosan rosszat akaró emberek olyan helyre irányítanak repülőket, ahol azokat jó eséllyel le is lőhetik.
Kárpáti Zoltán
2014. július 21. 11:08
"a globális gazdaság légi közlekedésében" Azt a mindenit! Nagyon egyszerű a megoldás erre a fene nagy problémára. Csak nem kell háborús övezetek fölé irányítani gépeket. Hanem azokat el kéne kerülni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!