Az egyik oldalon egy kétharmados kormány, a másik oldalon a magyar média, amely a mindenkori hatalom kontrollja.
„L. Simon Lászlóval vitatkoztunk arról, hogy a reklámadó mennyire érinti Magyarországon a sajtószabadságot. Állítása szerint érdemben nem. Ezzel szemben a valóság az, hogy nagyon is. Gondoljuk végig egy kicsit az elmúlt években történteket: új médiatörvények, kvázi médiaalkotmány, a médiafelügyelet fideszesítése, gigabírságok, a teljes közszolgálati média kormányzati propagandagéppé silányítása. Közben szinte a teljes helyi és térségi rádiópiacot elfoglalták, miközben az inkább ellenzéki médiumoknak valahogy szűkülnek a lehetőségeik. Most épp a Klubrádió veszíti el vidéki területeit.
E mellett komoly energiákat fordítanak a TV2 teljes elfoglalására, ezért vonták ki részben a reklámadó hatálya alól is. Itt ez az új reklámadó, ami újabb eszköz bármely független lap, portál vagy más médium helyzetének további veszélyeztetéséhez (hiszen mindenki fizet, de nem mindenki kap kormányzati hirdetést egy olyan országban, ahol 100 ft-ból 52-ről az állam dönt). Ezek mind olyan lépések, amelyek a sajtószabadság részleges felszámolásáról, a kis hatókörű médiumokba való visszaszorításáról szól.
A háború elindult, az egyik oldalon egy kétharmados kormány, a másik oldalon a magyar média, amely a mindenkori hatalom kontrollja. Az a harc, amit az RTL és a közmédia a szemünk előtt vív egymással pontosan megmutatja, hogy milyen jelentősége lehet, ha egy médium centizve, biztonsági játékként vagy teljes körűen tudósít egy választási kampányból. A RTL helyzete csak egy szelete ennek a problémának, kétségtelen most a leglátványosabb szelete. De ne felejtsük el: a szabadságot centiről centire veszítjük el, ha átengedjük a terepet a cinizmusnak.”