Mi is az az „autós társadalom”?

2013. szeptember 30. 16:13

Most akkor van autós társadalom, meg gyalogos társadalom, meg buszozó társadalom, meg taxizó társadalom, a kerékpáros társadalomról nem is beszélve?

2013. szeptember 30. 16:13
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

Minden szava arany, a kifinomult érvelése figyelemreméltó, gondolom legközelebb a Váci utca vagy a Vörösmarty tér autók számára való újranyitását fogja követelni a városi közlekedésszervezésben igen jártasnak tűnő képviselő úr, elvégre 1986-ban nyilván valami »liberális agymenés« eredményeként kezdődhetett el a belváros forgalomcsillapítása. A vége a logikai csúcspont.

Valójában mi is az az »autós társadalom«, aminek az érdekei mellett történik itt a nagy kiállás? Nem úgy van inkább, hogy mindenki el szeretne jutni A-ból B pontba, amihez különböző közlekedési eszközöket, módokat használ? Hány olyan embert ismerünk, aki az autóból kiszállva nem szokott gyalogolni, és még életében nem szállt buszra vagy nem ült taxiba? Akkor mi is az az »autós társadalom«? Arról nem is beszélve, hogy a budapestiek 60%-a tömegközlekedést használ az utazásai többsége során. Most akkor van autós társadalom, meg gyalogos társadalom, meg buszozó társadalom, meg taxizó társadalom, a kerékpáros társadalomról nem is beszélve?

Ha pedig nincs ilyen, mint ahogy nyilvánvalóan nincsen, akkor nem inkább azt kell nézni egyes közlekedésszervezési intézkedések kapcsán, hogy az a budapesti társadalom egésze számára hasznos-e vagy sem? Ezt a próbát a tömegközlekedés előnyben részesítése és a belváros megújítása, forgalomcsillapítása kiállja, de erről persze lehet értelmes vitát folytatni. Csak nem ezen a színvonalon.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 46 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
MacElek
2013. október 01. 05:09
A városi közlekedés prioritása a tömegközlekedés. Aztán minden egyéb, ami kevésbé szennyez és helytakarékos, úgy mint a kerékpáros és gyalogos közlekedés. És csak aztán következnek az autósok. És hogyha nem tetszik, át lehet szállni BKV-ra vagy biciklire. Ha van is autóstársadalom, az városi közlekedésben nem prioritás. Ez jól van így. A probléma inkább a tömegközlekedés állapota. Ami siralmas. Amíg tovább tart Budapest egyik pontjáról eljutni a másikig, mint egy vidéki városba levonatozni, addig sokan az autóhoz fognak ragaszkodni. Főleg, ha az még nem is kerül sokkal többe, mint a tömegközlekedés. De cserébe rugalmasabb, kiszámíthatóbb és gyorsabb.
SoukySanjay
2013. szeptember 30. 19:31
A mesterséges dugókkal javaslom,hogy lopja a saját és az édesanyja életéből az időt.Az enyémet hagyja békén,majd én beosztom azt.De ne lopják máshol sem.
perszekutor
2013. szeptember 30. 19:07
==Ezt a próbát a tömegközlekedés előnyben részesítése és a belváros megújítása, forgalomcsillapítása kiállja, de erről persze lehet értelmes vitát folytatni.== O.K. Legyen hát tömegközlekedés "előnyben". Az értelmes budapesti tömegközlekedés kialakításához Önnek első dolga kellett volna, hogy legyen: Az összes ősgörény BKV-s, BKK-s közlekedésszervező elzavarása és fiatal szakemberek beengedése. Na persze Ön is - mint minden hasonszőrű - elsősorban mással van elfoglalva. A buszok és egyéb tömegjárművek úgyis mennek valahogy, mint eddig. Alkalmatlan bagázs!!!
hátakkor
2013. szeptember 30. 18:12
Vitézy, első osztály, második félév. Kevesebb az autó, kisebb a forgalom végre és akkor még azt is akadályozzátok.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!