Most akkor van autós társadalom, meg gyalogos társadalom, meg buszozó társadalom, meg taxizó társadalom, a kerékpáros társadalomról nem is beszélve?
„Minden szava arany, a kifinomult érvelése figyelemreméltó, gondolom legközelebb a Váci utca vagy a Vörösmarty tér autók számára való újranyitását fogja követelni a városi közlekedésszervezésben igen jártasnak tűnő képviselő úr, elvégre 1986-ban nyilván valami »liberális agymenés« eredményeként kezdődhetett el a belváros forgalomcsillapítása. A vége a logikai csúcspont.
Valójában mi is az az »autós társadalom«, aminek az érdekei mellett történik itt a nagy kiállás? Nem úgy van inkább, hogy mindenki el szeretne jutni A-ból B pontba, amihez különböző közlekedési eszközöket, módokat használ? Hány olyan embert ismerünk, aki az autóból kiszállva nem szokott gyalogolni, és még életében nem szállt buszra vagy nem ült taxiba? Akkor mi is az az »autós társadalom«? Arról nem is beszélve, hogy a budapestiek 60%-a tömegközlekedést használ az utazásai többsége során. Most akkor van autós társadalom, meg gyalogos társadalom, meg buszozó társadalom, meg taxizó társadalom, a kerékpáros társadalomról nem is beszélve?
Ha pedig nincs ilyen, mint ahogy nyilvánvalóan nincsen, akkor nem inkább azt kell nézni egyes közlekedésszervezési intézkedések kapcsán, hogy az a budapesti társadalom egésze számára hasznos-e vagy sem? Ezt a próbát a tömegközlekedés előnyben részesítése és a belváros megújítása, forgalomcsillapítása kiállja, de erről persze lehet értelmes vitát folytatni. Csak nem ezen a színvonalon.”