Az üzemanyagcellás autóké a jövő

2013. szeptember 09. 21:40

Ha keményen dolgoznak, nem lesz idejük meghalni. Tessék sokat dolgozni, és nem szabad téves útra térni!

2013. szeptember 09. 21:40
Szuzuki Oszamu
Origo

- Ön meglehetősen fukar cégvezető hírében áll, aki egy-egy gyárlátogatása után hosszú listát ír össze arról, hol lehetne még spórolni. Mit látott Esztergomban? Van pazarlás?

- Ó igen, lehetne még spórolni. Tudja, kis autóról van szó. A Suzuki-gyár motorkerékpár-gyártással indult, annak idején különösen fontos volt, hogy fukarok legyünk, hogy minél kisebb és könnyebb legyen a motor. Az autóknál is erre törekszünk, és most ott tartunk, hogy Japánban a Suzuki gyártja a legkisebb fogyasztású autókat. 33 kilométert futnak 1 liter benzinnel. De ne értsen félre, én egyszerűen csak a normál gyakorlatot figyelem. Azt keresem, hogy az autó hogyan lehetne még könnyebb és olcsóbb. (...)

- Hadd kérdezzek egy személyeset! Azt mondta korábban, sehol sincs az megírva, hogy az embernek meddig kell dolgoznia. Most 83 éves, láthatóan jól bírja a tempót, de néha elgondolkozik azért az utódláson? Lesz, akinek átadhatja a stafétabotot?

- Manapság az a szakértők véleménye, hogy az emberi szervezetet 120 évre tervezték. Japánban a háború előtt 50 évig élt a legtöbb ember. Most már nagyon sok a 100 éves ember, és a japánok 70 százaléka megéri a 70 éves kort. Ami tehát régen 50 év volt, az ma 70, és ha ebből indulok ki, akkor az én 83 évem régen 56-nak felelt volna meg; fiatal vagyok. És tartsák észben maguk is: ha keményen dolgoznak, nem lesz idejük meghalni. Tessék sokat dolgozni, és nem szabad téves útra térni!”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
alaki
2013. szeptember 10. 03:05
A magyar mondás így hangzik: - Aki dolgozik annak nincs ideje pénzt keresni, avagy aki nem gazdag az annyit is ér. Vannak ám itt is bölcs emberek! :)
KannibálTatárÚr
2013. szeptember 09. 23:29
Az üzemanyagcella elektromos áram előállítására szolgál. Alapesetben hidrogén és oxigén az üzemanyag. Az akkumulítoroknál kisebb súlyú, nem kell feltölteni, a hidrogén és oxigén folyamatosan adagolhatóak. Az előállított áram elektromotorok hajtására szolgálhat. A teljesítményükről nem sikerült adatot találnom. Ma még nagyon alacsony lehet, 10-20 éves fejlesztés után lehetséges tömeges használatuk.
bdi
2013. szeptember 09. 22:39
Kb ez a Szuzuki féle munkaerkölcs és puritánság amire szükségünk lenne.
Text adósság
2013. szeptember 09. 22:11
Már látom Bajnai jövőbeli választási szlogenjét: Szavazzatok rám, nem lesz üzemanyagcella emelés, de lesz 13 havi üzemanyagcella és amit a Fidesz elvett 19.000 Ft értékű üzemanyagcellát mi vissza adjuk!Igaz a libákhoz nem értettem de az üzemanyag cellához nagyon értek. Prutty!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!