Válaszolunk az el nem hangzott kérdésekre

2013. szeptember 06. 12:37

Nem kívánunk olyan mesterségesen gerjesztett viták részesei lenni, amelyekkel a magukat közszolgálatra méltónak tartó riporterek egymás ellen fordítják az egymásra utalt közlekedőket.

2013. szeptember 06. 12:37
Magyar Kerékpárosklub

2013. szeptember 5-én reggel az MTV reggeli műsora a kerékpározással foglalkozott. Ennek érdekében beszélgetésre hívta elnökségünk tagját, Kürti Gábort. A meghívó szerint a Nagykörút kerékpározhatóságát elősegíteni kívánó tervezett intézkedésekről kívántak vele beszélgetni. Ehhez képest a megadott témáról egy szó sem esett, arról viszont sok, hogy a riporter hogyan viszonyul a „kerékpárosokhoz”.

A Kerékpárosklub elnöksége fontosnak tartja, hogy erre a minden közszolgálati és közlekedésszakmai szempontot figyelmen kívül hagyó interjúra közleményben reagáljon, így válaszolva a remélt, de el nem hangzott kérdésekre:

1. A jármű, amit az ember használ, NEM meghatározója identitásának. Minden olyan megközelítés, ami „autós és kerékpáros társadalomról”, például ezek „harcáról” beszél, tévedésen alapul, és csak hangulatkeltésre alkalmas. Nem kerékpárosok és autósok vannak az utakon, hanem emberek, akik épp valamelyik eszközzel közlekednek, ki így, ki úgy.

2. A közlekedés nem egyenlő a gépjárművek haladásával, a közlekedés egysége az ember, az utas. Éppen ezért egy út kapacitása (hány ember haladhat rajta át adott idő alatt) bizonyos esetekben vagy időszakokban akár növekedhet is, ha például egy sávot az egyéni gépjárművektől megszabadítanak, és ott a jóval kisebb helyigényű közösségi közlekedés (tömegközlekedés) vagy a kerékpárok haladását teszik folyamatossá. A közlekedésfejlesztés célja soha sem egyik vagy másik jármű/közlekedési mód haladásának biztosítása, sokkal inkább az emberek akadálymentes gyors és kényelmes utazásának lehetővé tétele, minél kevesebb környezeti és társadalmi kár okozásával.

3. A közlekedés fejlesztésének, minősége javításának egyik hatékony eszköze a kerékpározás. Nem véletlen, hogy a világ szinte minden nagyvárosa (New Yorktól Varsóig, Londontól most éppen Kijevig) örömmel nyúl ehhez az eszközhöz, tesz meg mindent azért, hogy minél többen és minél többször használják kerékpárjukat napi közlekedésre.

4. A kerékpáros közlekedés fejlesztése nem történhet magában, csak a teljes közlekedési rendszer fejlesztésének részeként. Ezért minden olyan kérdés, ami egy bizonyos infrastruktúra minősítésére vonatkozik (jelen esetben a budapesti Nagykörút), nem megválaszolható az összes többi körülmény elemzése nélkül. A készülő BUBI rendszer szükségessé teszi, hogy a területén (Nagykörúttól befelé) a meglévő úthálózatot olyanná tegyék, hogy ott kényelmesen, gyorsan és biztonságosan lehessen kerékpározni azoknak is, akik eddig ezt nem tették. Ehhez szükséges a terület közlekedési rendszerét egészében vizsgálni. Ez történik most, A BKK ezért készíttetett tanulmányt a Nagykörúttal kapcsolatban is.

Szervezetünk szakemberei továbbra is örömmel állnak a sajtó rendelkezésére a kerékpáros közlekedés témakörében. Azonban nem kívánunk olyan mesterségesen gerjesztett viták részesei lenni, amelyeken magukat közszolgálatra méltónak tartó riporterek a bulvár újságírás legsilányabb hangulatkeltő eszközeivel operálnak, egymás ellen fordítva az egymásra utalt közlekedőket.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 13 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kükü
2015. december 08. 15:47
Ez a logika sántít. Azért legyenek kitiltva a kerékpárosok, hogy máshol tisztább levegőn tekerhessenek? 90 centire tőlük emberek sétálnak, 5 méterre pedig laknak. Őket is tiltsák ki? Vagy inkább tegyen meg a város mindent, hogy csökkentse a légszennyezést azzal, hogy a legsűrűbb belső városrészben kedvez a nulla helyi kibocsátású közlekedési módoknak (villamos és kerékpár). Egyébként a mellékutcákban sokkal veszélyesebb kerékpározni mint az elsőbbséggel védett főútvonalakon. Ráadásul jobbkezes utcákat szakmai hiba kerékpáros főcsapássá tenni, arról nem is beszélve, hogy a körútnak nincs folyamatos párhuzamos mellékutcája.
nyugalmazott tanár
2015. december 08. 15:46
Ha minden főközlekedési úrtról kitiltanák a kerékpárosokat, akkor a kerékpárosok valamivel tisztább levegőn tekerhetnének, és nem ingerelnék a forgalom feltartásával és a szlalomozásukkal a többi közlekedőt.
karakán
2013. szeptember 20. 19:14
Nap,mint nap találkozom az utakon bringásokkal! Nincs jó véleményem róluk:agresszivek,modortalanok,kresszt még véletlenül sem ismerik! Ennyi és pont.
nyugalmazott tanár
2013. szeptember 20. 19:13
a világ szinte minden nagyvárosa (New Yorktól Varsóig, Londontól most éppen Kijevig) örömmel nyúl ehhez az eszközhöz és kitereli a gépkocsiktól zsúfolt útakról. Nwem oda zsúfolja a bringásokat is, hogy növelje a balesetveszélyt és a légzószervi megbetegedések számát.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!