A NAV, a KOCKERD és a vállalkozó

2012. július 11. 11:15

Az adóhivatalnál csak egy félelmetesebb van: a nyilvánosság.

2012. július 11. 11:15
Skrabski Fruzsina
Skrabski Fruzsina
Mandiner

Alapítottam egy kft.-t. Életem első saját cége. Próbáltam mindent a legjobb tudásom és vállalkozó ismerőseim tapasztalata szerint tenni. Találtam profi könyvelőt, ügyvédet, és amennyire tudtam, szépen átrágtam magam az értelmetlen szövegeken és számokon. Majd békésen hátradőltem a székemben, hiszen engem senki se bánthat: fizetem az adót, küldöm, amit küldeni kell, szerződéseket kötök és rendesen pecsételek.

Aztán egy szép nyári napon levelet kaptam a NAV-tól, ami úgy kezdődik: elrendelték az adószámom törlését, tehát megszüntettek. Az indoklás szerint azért, mert nem küldtem el egy KOCKERD jelű kérdőívet. Hívom kétségbeesve a könyvelőt, mert a kérdőívre emlékeztem és arra is, hogy megbeszéltük, hogy ő beadja fél évvel ezelőtt. Be is adta, de mivel azt hitte, hogy csak egy kérdőívről van szó, nem ajánlva küldte, csak simán postán. Ezek szerint az adóhivatalhoz nem érkezett meg. Megette a postás.

Én elhiszem, hogy rettenetesen fontos ez a kérdőív, de azért egyszer talán illene szólni emailen, telefonon, vagy levélben, hogy ez egy felszólítás, ha másodjára se küldöd el, akkor megszüntetjük a cégedet. De nem, rögtön hasít a bárd és a cég feje már ott gurul. 

Szerencsére lehet fellebbezni, mert ez egy rendes hivatal, ugyan villámcsapásként sújt le, de azért jogod van megmagyarázni a szörnyű bűnt, amit elkövettél. Írtunk is a könyvelővel szép levelet, hogy ne haragudjanak ránk, mi elküldtük, nem kapták meg, küldjük megint. És vártunk. Nem volt vicces, mert ugye a cég élne tovább, és sok múlik azon, hogy van vagy nincs. Aztán pár nap múlva elkezdtünk telefonálgatni, hiszen a megszüntető levélen ügyintéző is van és telefonszám is, csak éppen a telefont nem veszi fel senki. Csöng-csöng végtelen türelemmel.

Ma betelt nálam a pohár és megpróbáltam panaszt tenni, mert német ismerőseimtől tanultam, hogy bármilyen furcsa: egy állampolgárnak joga van panaszt tenni és elvárni egy állami hivataltól, ha már pofozkodik, akkor legalább kommunikáljon is. A portás és a főosztályvezető még életükben nem hallottak olyanról, hogy valaki a nagy, rettenetes adóhivatallal szemben panasszal akar élni. Hová lesz a világ? Aztán rájöttem, hogy a franc se fog levelezgetni, panaszokat írni. Az adóhivatalnál csak egy félelmetesebb van: a nyilvánosság. 

Vállalkozni élmény, kösz NAV!

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
hahaha
2012. augusztus 07. 22:46
"Az adóhivatalnál csak egy félelmetesebb van: a nyilvánosság." Igen, azzal, hogy ezt a cikket közzétetted, már el is kezdhetsz félni. Magyarországon nincs nyilvánosság. Itt az erősebb kutya baszik.
kriegsfall_uhu
2012. július 11. 22:04
Már megint ez a nőnek nevezett izé...
dé208
2012. július 11. 17:02
Velem mindig korrektek és segítőkészek voltak és vannak az adóhivatalosok.Sőt olyan is volt, hogy kimondottan kedvesek. Miért nem vittétek be az iratot személyesen, lehet azonnal mindent el tudtatok volna intézni. A könyvelő az egy fasz ! HU41798627 dear NAV
Claypool
2012. július 11. 16:48
No comment....
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!