A BKV-t valamiből finanszírozni kell

2012. június 03. 13:16

A vállalat anyagi forrásait vagy az állam biztosítja, vagy olyan feltételeket teremt, amiből anyagi többlet származik. Aki a dugódíj ellen próbál most agitálni, az a kormány ellen dolgozik. Interjú.

2012. június 03. 13:16
Tarlós István
Tarlós István
Magyar Hírlap
„– Mindezek tükrében hogyan alakul a 4-es metró építése?

– A beruházás európai uniós (EU) támogatású, így pontos elvárások és szabályok vannak a kivitelezést illetően. Ahogy a dugódíjon, ezen szintén sokat vitatkoznak olyan emberek is, akik hirtelen közlekedéspolitikai szakértővé váltak. Vitathatatlan tény, hogy az uniós támogatás feltételeit a Demszky-féle vezetés elfogadta, ami magában foglalja a dugódíj bevezetését is. Amennyiben ez a feltétel nem teljesül, elveszhet a száznyolcvanmilliárd forint támogatás. A tizenhét alapszerződésben, amelyet 2006 első felében kötöttek meg a 4-es metró beruházását illetően, ezek a kötelezettségvállalások szerepeltek, amelyekből kiszállni bonyolultabb és költségesebb lenne, mint magát az építkezést befejezni. Tehát a munkálatokat befejezzük.

– A dugódíj bevezetése jövő július­tól várható. A határidőt illetően számos kritika fogalmazódott meg, hogy túl kevés az idő a lebonyolítás részletes kidolgozására. Mi a főváros álláspontja?

– Nem szociális, hanem közlekedéspolitikai kérdésről van szó. Jó lenne, ha az üstdobot nem szociális szakemberek kezdenék verni, különösebb tájékozódás nélkül. Nem ilyen kérdésekről kellene beszélni, és hangulatot kelteni, mert a főváros egészét érintő közlekedési problémáról van szó, a BKV-t valamiből finanszírozni kell. A vállalat anyagi forrásait vagy az állam biztosítja, vagy olyan feltételeket teremt, amiből anyagi többlet származik. Harmadik út nincs. Aki a dugódíj ellen próbál most agitálni, az a kormány ellen dolgozik. Természetesen hozzáértő szakemberek javasla­taira szükség van, de hogy véget nem érő, egymásnak is ellentmondó kifogások és kritikák szülessenek, arra nincs lehetőség. Szívesen meghallgatunk kerületvezetői véleményeket, de nem érdemes előállni olyan szak­mailag értékelhetetlen kérésekkel, hogy a nagy közlekedési csomópontoktól hat–hétszáz méterre legyen a P+R parkoló, vagy hogy Budapest közigazgatási határán mindenki fizessen.”

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Soma
2012. június 04. 11:11
Tarlós úr! Az autósok lopták el a fejlesztési pénzeket?? Ne tessék már úgy tenni, mintha "fogalma sem lenne róla", hol a lé !!!!!! ?
Valandil
2012. június 04. 08:41
"A vállalat anyagi forrásait vagy az állam biztosítja, vagy olyan feltételeket teremt, amiből anyagi többlet származik." - Nanana! Normális országban ez úgy néz ki, hogy harmadát állja az állam, harmadát az önkormányzat, harmadát az utasok. Budapest (önkormányzat) nem akarja a saját tömegközlekedését finanszírozni továbbra sem (Demszky sem szeretett erre költeni). Már a Tarlós-érában történt, hogy a a BKV-nak szánt állami pénzt másra költötte az önkori. Tehát: nem fizet, és még a máshonnan származó pénzeket is ellopja. Biztos, hogy nem Demszkynek hívják a főpolgármestert? Vagy csak így szocializálódtak az SZDSZ-ben?
Secnir
2012. június 03. 19:15
"A BKV-t valamiből finanszírozni kell" tisztelt fő polgármester tarlós úr! talán elő kellene venni a választási programot, és kiböngészni, hogy mi áll benne BKV címszó alatt. Akkor nyilván volt terve a BKV megmentésére, csak fel kell lapozni! ja, hogy az egész választási program elfért egy post-it-en? nincs több kérdésem bíró úr! ügyvéd úr, öné a szó.
küllő
2012. június 03. 17:37
Tarlós úrnak talán nem az utcák-terek átnevezésével kellett volna kezdeni az ámokfutását. Meg az orbánrokon orrtúró hülyegyereket rászabadítani a fővárosra.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!