Elszalasztott digitális lehetőségek

2012. június 25. 09:49

Döbbenetes, de a legtöbb újság számára 20 év sem volt elég, hogy rájöjjenek: nem lehet a digitális világba exportálni korábban jól bevált modelljüket.

2012. június 25. 09:49

„Alan D. Mutter 4 olyan fatális tévedést sorol fel, melyek nagy mértékben okolhatók a napilapok mai, sanyarú helyzetéért.

Gyenge digitális termékportfólió

A legtöbb lap nem arra használja a webet, a mobilt, a közösségi médiát, hogy új olvasókhoz, felhasználókhoz kapcsolódjon, hanem görcsösen próbálja a digitális világba teleportálni nyomtatott termékeit. A tipikus online újságban rengeteg a betű, de minimális az interaktivitás. A legtöbb mobiltermék elmulasztja a különösen intim médium sajátosságainak kihasználását, így hiányzik belőlük a személyre szabhatóság, a helyfüggő információk kiaknázása, a szándék a felhasználó pillanatnyi problémáinak megoldására. Az, hogy a szerkesztőségek mennyire leragadtak a "mi beszélünk - ti hallgatjátok" modellnél, jól mutatja a Facebook használata. A cikkek linkjeinek (gyakran automatikus) publikálása helyett melyik lap képes a Facebookon valódi közösséget létrehozni?

Idősödő és nem eléggé sokszínű olvasóközönség


Kik olvassák nyomtatott lapokat? Amerikában a 60 körüli nők, de itthon sem a huszonévesek állnak sorban a standoknál, nem a fiatalok bújják a lapokat a villamoson. Az online lapok átlagos olvasója valamivel fiatalabb (50+), de erre a közönségre sem lehet a jövőt alapozni. Ha a lapkiadóknak nem sikerül beláthatón időn belül fiatalabb, sokszínűbb olvasóközönséget elérniük, mostani olvasóikkal együtt fognak kihalni.

Korlátozott bevételi lehetőségek


Az online  napilapok az utolsó fillért is ki akarták préselni a hagyományos hirdetésekből, közben megfeledkeztek hirdetési módszereik, rendszerük modernizálásáról. Most nagy a sírás-rívás, hogy a Google és a Facebook ellopja a hirdetőket (közben jönnek a mobilos és a videós hirdetések, a kuponosok), de nem látszik, hogy közben milyen vonzó alternatív lehetőségeket kívánnak kidolgozni.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
trendo
2012. június 26. 17:59
Úgy tűnik, a nyomtatott sajtónak már valóban befellegzett. A napilapokért nem kár, funkciójukat rég átvette az internet. Viszont az igényesebb, politikai-közéleti-kulturális folyóiratok is velük együtt mennek a kukába. Ez viszont sajnálatos.
tomtyi
2012. június 26. 09:41
Nem értem, mit nem lehet ezen érteni? :D Az alapvetően digitális tartalmak terjesztői (cd, dvd: zenék, filmek, játékok, stb.) sem jöttek rá erre a legtöbben. Emiatt inkább az internet nyíltságát és szabadságát próbálják korlátozni. Kínában mindig voltak áradások. A legkorábbi legendák egyike arról szól, hogy egymás után több "császár", kultúrhős próbálta gátakkal szabályozni a folyóvizeket, természetesen átmeneti sekerrel. Mígnem Nagy Jü kitalálta a csatornázást: nem gátak közé szorította a vizeket, hanem irányatotta a mozgásukat, sőt, felhasználta munkára, öntözésre. Lehet példát venni!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!