„Ellenben nem árt újra és újra közkinccsé tenni, miképpen dolgoznak ezek a polgártársak. Már csak azért is, mert itt az új haknibrigád: a dugódíjas haknibrigád. A dugódíjas haknibrigád Tarlós István főpolgármestert – és rajta keresztül természetesen a kormányzatot – vádolja azzal, hogy dugódíjat akar bevezetni a belvárosban.
Most nem térnék ki arra, vajon egy ilyen intézkedés valóban segíthet-e az elviselhetetlen budapesti állapotokon, hogy kevesebb lesz-e ettől az autó a szűk belvárosban, s ennek következtében lehet-e majd például levegőt venni arrafelé –, nem térek ki erre, mert nem tudom a választ. Nem is dolgom tudni, vannak erre szakemberek.
Csak annyit jegyzek meg csöndesen, hogy a helyzettel előbb-utóbb kezdeni kell valamit, mert így úgysem maradhat sokáig. Így ugyanis nem lehet élni. De most, engedelmükkel, arra az apróságra térek ki, hogy a dugódíj bevezetésének kötelezettsége Demszky Gábor és az MSZP–SZDSZ-városvezetés öröksége. Ugyanis a négyes metró szerződésében külön melléklet foglalkozik a dugódíj kérdésével. Nevezetesen: az EU ahhoz a feltételhez kötötte a négyes metró finanszírozását, hogy Budapest bevezeti a dugódíjat.
Ezt Demszkyék aláírták. És most Horváth Csaba azzal haknizik, hogy Tarlós be akarja vezetni a dugódíjat. A pofátlanságnak tényleg nincs határa. Éppen ezért felesleges az a kérdés, hogy vajon Horváth Csaba, az MSZP meg a többi szégyellte-e már valaha saját magát. Nem. Ezek alkatilag képtelenek a szégyenkezésre.”