„A szlovák piacon tavaly debütált a Piano-rendszer hamarosan megjelenik a magyar piacon is, bár a mostani kutatás eredményeiből kiindulva nem biztos, hogy Magyarországon egy az egyben alkalmazható a szlovák modell. Itthon ugyanis jellemzően nem a nyomtatott sajtó köré alakult ki az online hírszolgáltatás. (A Piano rendszer tapasztalatairól a Kreatív rövidesen külön cikket készít! - A Szerk.)
A megoldást valószínűleg a »puha fizetési fal« jelentheti, amelyben exkluzív, prémium tartalmakért cserében kell a fogyasztóknak fizetniük. Távoli párhuzam, de a stream-elés korában a szoftverek piacán is jól működnek a Freemium modellek – Magyarországon már az internetezők 15 százaléka adott pénzt valamilyen szoftverért (amelybe a játékok nem tartoznak bele) – miért ne lehetne elképzelni hasonló megoldást a magyar online tartalompiacon? Az online tartalomszolgáltatók számára tehát a kihívás abban mutatkozik meg, hogy olyan tartalmakat állítsanak elő, amelyért a fogyasztó hajlandó a zsebébe nyúlni.”