„Az Instagram és a Times nehezen hasonlítható össze, hiszen az egyik az előbbi csak egy ügyes szoftver, nincs benne semmi tartalom, a másik pedig egy tartalom, technológia, emberek, lehetőségek és terhek bonyolult együttese. A közös bennük, hogy mindkettő értéke virtuális. Az Instagram 1 milliárdját csak részben adja a benne rejlő innováció, szellemi tőke. Ennek jelentős része inkább csak lehetőség, ami a Facebokkal való együttműködésben realizálódhat. (Mellesleg az 1 milliárdot sem készpénzben, hanem jelentős mértékben a szintén komolyan túlértékelt Facebook részvényeiben, vagyis virtuális pénzben kapják.)
A Times 967 millióját hagyományos módszerekkel számították ki. (Nyilván nincs két cégértékelő vállalkozás, amelyik ugyanazt az összeget hozná ki.) Itt az összeg virtuális volta onnan származik, hogy égen-földön nincs az a vevő, amelyik ezt az összeget ki is fizetné.
Nevezzük nevén a dolgot: Az Instagram-üzlet a korábbról már jól ismert lufiüzlet része. Ha valaki ügyes, a gázzal töltött léggömbbel magasra szállhat, esetleg tovább fújhatja, majd szép haszonnal eladhatja azt. Ha azonban elszökik a gáz, csak egy fonnyadt vacak marad - MySpace, iWiW - elillan a pénz is. Na, ki veszi észre elsőnek a sziszegést?”