Kritikus hang

2012. április 25. 12:57

Skanzent akarunk vagy élő várost? Sem az autózás ellehetetlenítése, sem pedig a minden határon túlnövő forgalom nem szolgálja az utóbbit.

2012. április 25. 12:57
Máthé Áron
Máthé Áron
Jobbklikk

„Ne legyen félreértés: valóban hangulatos és mindenféleképpen célirányos, ha a történelmi belvárosokat nem terhel autóforgalom. De ezek csak viszonylag kis területek lehetnek. Miért tehát az autóellenes dzsihád? Jobban lehet fotózni a házakat? Vajon hogyan befolyásolja az ott lakók életminőségét, hogy nem tudnak a ház elé állni költözés vagy bevásárlás, vagy akadályozott állapot esetén? Hogyan befolyásolja az ottani üzletek forgalmát? Ha a Hamzsabégi út lakóinak egy része műbalhét tudott rendezni a Rákóczi híd lágymányosi töltés melletti folytatásának ügyén, akkor miért nem merül fel, hogy az elbarikádozott utcák lakóit is megkérdezze valaki saját közlekedési helyzetükről?

Skanzent akarunk vagy élő várost? Sem az autózás ellehetetlenítése, sem pedig a minden határon túlnövő forgalom nem szolgálja az utóbbi lehetőséget. Az avantgard elgondolásoknak igenis van helye, mint a Gellért-hegyi sikló, a Zeppelin-ház, a gyalogos/biciklis híd(ak), vagy akár egyes utak forgalmának a föld alatt való elvezetése. De a véresen komolyan előadott, pillanatnyi rövidzárlatra utaló betiltós ötletek semmiképpen sem szolgálják Budapest érdekét. Így Budapest nem lesz az, ami lehetne és amire hivatott: a Duna Királynője, a Kárpát-medence központja.

A fenti érvek természetesen nem fogják meggyőzni azokat, akik autómentes várost akarnak. Azt se fogják figyelembe venni, hogy a példaként említett Koppenhága több nagyságrenddel kisebb területű, mint Budapest és az azt körülvevő zóna. De miért csak az ő hangjuk hallatsszon?”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
OrangeOrder
2012. április 25. 22:44
Az autózás terrorizmus, merénylet ellenem és az egészségem ellen, sajnálom. És a legszomorúbb, hogy a forgalom 80%-a öncélú, önző, lusta emberek furikázása. Még ilyen benzinárak mellett is. Be kell látni, hogy a benzin nem arra való, hogy a paraszt kocsikázzon.
Hajdú Sógor
2012. április 25. 20:59
Az autókázás nem egyenlő az élettel.
kjkj945
2012. április 25. 16:11
Nem dugódij kell, hanem a nagykőrút budai kőrű út vonalán belűl kitiltani a személygépkocsit. A politikusok is járjanak gyalog, kerékpárral, vagy tömegközlekedéssel. Akkor legalább tisztulna a város levegője. (london párizs alkalmazza a dogódijat, londonban megszünt a smog).
Forsz
2012. április 25. 15:57
Tarlós azt nyilatkozta a minap, hogy a dugódíj bosszantó, de elkerülhetetlen, mert egyszerűen nincs pénz a BKV életképessé tételére. Na, ha már így van, ez sajnálatos, de tiltakozom az ellen, hogy ebben a város vezetése önhatalmúlag döntsön. Nevezetesen, a zónák kijelölésére gondolok. Mert amikor ez az ötlet komoly formát kezdett ölteni, már olyan képtelen elképzelés is napvilágot látott, hogy a fizetős zóna határa a Hungária körút (és folytatása) lenne. Bevallom, el tudom képzelni, hogy még erre is képes legyen egy bigott banda. Ha már dugódíj, akkor szigorúan társadalmi egyeztetés alapján!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!