„Nem kívánom hosszúra nyújtani ezt az okfejtést, fölösleges, de tudván, hogy ez a borász milyen érdemeket szerzett, milyen megbecsülésnek örvend ma a szakma körében, fölmerült bennem egy pár fontos kérdés:
Miért lesz egy jó(nak mondott) évjáratú, 2006-os hazai vörösbor - 4500, illetve 7000 Ft-ért - 2012 elejére készítője szerint egyértelműen nem vállalható?
Miért vannak a polcon ilyen tételek (ráadásul konstans, nem éppen szerény áron), mely amúgy neves készítője szerint már hanyatló bor?
Miért nem kommunikál (folyamatosan) a borász a kereskedőjével (aki mellesleg nem akármilyen honi piaci részesedéssel bír), hogy mit, hol, mennyiért forgalmaz éppen a borai közül?
A nagykereskedő miért nem tesz ilyen esetben semmit, miért forgalmazza az adott bort változatlan áron, egyáltalán mikor kóstolta az általa forgalmazott borokat utoljára, s milyen sűrűn konzultál borászaival ilyesmiről, ha a borász veszi észre »véletlenül« az ilyesmit?”