Autóval jársz? Osztozzunk a városon!

2012. március 03. 16:43

Számoljunk! 1 db 4-es metró = 5000 db vadiúj Mercedes busz, pedig 1500 is elég a teljes cserére.

2012. március 03. 16:43
Kürti Gábor
Totalcar

„Számoljunk! 1 db 4-es metró = 5000 db vadiúj Mercedes busz, pedig 1500 is elég a teljes cserére. Ezután csak az üzemanyag-megtakarításból kijönne évi újabb 150.  De a tervek között látjuk már a kerékpározás 4-es metróját is, a hegyoldalba tartó útvonalként értelmetlen »kerékpáros hidat«. Érdemes lenne priorizálni a sok tervet, hiszen a látványterv semmibe sem kerül, viszont ha mindenki minden útra egy időben dobja be őket, az már akár egynek a megvalósulását is gátolni fogja.

Személy szerint teljesen elhibázottnak tartom a Rákóczi út és az Erzsébet híd forgalomcsillapítását, bár bevallom, egy időben magam is nagy támogatója voltam. Éppen azóta visszakoztam, hogy az etalon Koppenhágában végigautóztam ottani ikertestvérén, a H.C.Andersens Boulevardon, és Langebro hídon, ami tulajdonképpen egy autópálya átvezetése a város szívén. Azóta a kétségkívül élhetetlen Rákóczi útról is úgy gondolkodom, mint annak előfeltételéről, hogy Budapest többi belvárosi része élhetőbb legyen. Ezzel szemben az amúgy is terhelésre született Erzsébet híd lezárása, és a népszerű kerékpáros jelzővel marketingelt bazárhíd megépítése helyett szinte nulla forint beruházással korlátozni kellene a Lánchíd és az Alagút forgalmát, kivéve BKV, taxi, mentő, rendőr, tűzoltó, bicikli, gyalogos. És igen, az Andrássy út minden adottsággal rendelkezik ahhoz, hogy korzó legyen egy-egy forgalmi, parkoló és kerékpársáv meghagyásával. A felszabaduló 5-6 métert az egyik oldali járdához csatolva 12 méter széles aszimmetrikus sétány létesülhetne, ami a kiszellőző Alagúton, Lánchídon keresztül összeköti a Tabánt, a szállodasort és a Városligetet. A fák, boltok, biciklisták és sétálók már most adottak. Arról nem is beszélve, hogy ez az egyetlen lehetséges, hatékony és szükséges kerékpáros átkelési lehetőség a szűk belváros Duna szakasza felett, csakúgy, ahogy az Erzsébet híd a személyautóknak. Ráadásul a ritkább keresztirányú felhajtástól a Fő utca dugója is enyhülne. Azt gondolom, a kétféle észérv-rendszer reális kompromisszumokban egyeztethető.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
kükü
2012. március 04. 23:44
Teljesen egyetértek a járdákon hajtó bringások kérdésében. Annyit tudnék hozzátenni, hogy a budapesti bicikliutak, és régi bringás beidegződések a kezdőket a járdákon tartják, de idővel lejönnek róluk, mert hosszabb távon így nem élvezhetik a bringázás előnyeit. ...és még egy megjegyzés. Épp Amszterdamba készülök, hogy megnézzem az ottani bringás infrastruktúrát. Az útikönyvben nézd mit találtam: http://criticalmass.hu/blogbejegyzes/20120303/sztereotipiakrol Amszterdam ennek ellenére kedvez a bringásainak. Szeretnénk interjúkat is csinálni, igyekszünk elkapni pirosozó és járdázó helyieket, megkérdezni, hogy ott miért teszik. :)
RAMBO
2012. március 04. 07:47
Kedves Cikkíró! Mielőtt számolgatunk, mutatnia kellene egy kétmilliós várost, amelyben a peremkerületekből egy óra az út a központba. Vagy amelynek agglomerációjából (25 km-es körzet) másfél óra alatt érhető el a városközpont kötöttpályán (HÉV-vel!). Az autó az egyetlen megoldás. Nekem sem tetszik, mert a HÉV-től öt percre lakom, de NAPONTA spórolok egy órát, meg kb. 10 évnyi stresszt. A többi - üres fecsegés. Amíg tudok, áldozok arra, hogy ne kapjak agyvérzést a tömegben. Ha már nagyívű gondolatok: az ipari-irodai részt el kellene választani a lakóövezetektől, (létrehozni egy újat, egész pontosan) és akkor élhetne Pest falusi életet.
Öreg
2012. március 03. 20:59
Sok közlekedési fórumon vettem részt, ahol a 4 metró építése ellen - alternatív megoldásokat javasolva- tiltakoztak a szakemberek. Ilyen javaslatok voltak: a meglévő metrók hosszabbítása, a villamos vonalak újbóli megépítése, a vasútvonalak felhasználása az agglomeráción belül egy csomó P+R parkoló egyidejű megépítésével, további hid/ak/ építése Budafokon és a XI. kerületben Csepelre és onnan tovább P.Erzsébetre, és így tovább. Mindez megbukott Demszky őrült ellenállásán!
*ufó*
2012. március 03. 19:23
'hiszen a látványterv semmibe sem kerül, szerintem, sokba kerül, ingyér nem sokan dolgoznak a többivel egyet is értenék, ha nem tudnám, hogy majdan az idő kiforrja a városképet, hogy hogyan is lesz yo az embereknek :)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!