Kit érdekelnek a nők?

2012. február 16. 12:08

Évtizedek óta nincs nőpolitika Magyarországon. A nőtéma a politika és a közvélemény számára is érdektelen. Nincs is ilyen kérdés. Kényelmetlen.

2012. február 16. 12:08
Mizsei Eszter
Jobbklikk

„Az Európai Bizottság és a magyar baloldal nőszemlélete és célkitűzései rettenetesen távol esnek a magyar valóságtól. Valószínűleg ez az oka annak, hogy a keresztény konzervatív értékrendet valló kormány idegenkedik a nőtémától. A magyar emberek értékrendjét és mindennapi életét leíró kutatások, és akárcsak az európai uniós átlagot leíró ismertető adatok között áthidalhatatlan különbségek vannak. A programokban foglaltak teljesítéséhez irreális mértékű szemléletváltást kellene ráerőltetni az emberekre. Ez nyilvánvalóan vállalhatatlan.

A magyar társadalom értékrendje az elmúlt húsz évben csak nagyon lassan közelített a nyugat-európai nemzetekéhez: a magyarok többsége szerint a család és a gyermekeik életük továbbra is egyik legfőbb, a nők nagy része számára pedig a legfőbb cél és a legfontosabb érték. Erre épül a teljes szociális, ápolási, gondozási és oktatási intézményrendszer. A magyar társadalom többsége inkább a hagyományos nemi szerepeket és munkamegosztást preferálja. A férfi a kenyérkereső, a nő az, aki összetartja és »üzemelteti« a családot. A magyarok - férfiak és nők hasonló arányban - kifejezetten a nők dolgának tekintik a házimunkát, a gyermeknevelést, az idősgondozást. A dolgozó nők naponta átlagosan másfél órával több időt töltenek házimunkával, mint férfi társaik, kevesebb a szabadidejük. A tömegmédia borzasztó képet fest a nőkről. A női szerepekkel kapcsolatos sztereotipikus gondolkodás a férfiakra és a nőkre egyaránt jellemző. Az előítéletek egyaránt sújtják az egyedülálló nőket, a karriert építő nőket, a dolgozó anyákat, az egy- vagy éppen hogy a sokgyerekes főállású családanyákat, az idős nőket.

Bár a kormányzati intézkedéseket minősítő mérőszámok alapján nem állunk különösebben rosszul az európai mezőnyben, a női esélyegyenlőség ma Magyarországon utópiának tűnik. A három évre nyúló szülési, majd gyermekgondozási szabadság miatt a nők nem lehetnek a férfiakkal egyenértékű munkavállalók, nem számíthatnak sem azonos fizetésre, sem arányosabb családon belüli munkamegosztásra, sem hasonló karrierútra. Nem is számítanak. Nemcsak a férfiaknak, a magyar nők jelentős részének saját nehézségei ellenére is megfelel a jelenlegi helyzet, és jelentős változást sem remél.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 81 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Sosemhazudik
2012. február 16. 21:05
Már csak az áljobb szüfrazsettek hiányoznak a magyar poltikai állatkertből. Ezt meg kéne hagyni a megélhetési ballibáknak.
heep
2012. február 16. 18:52
"Kit érdekelnek a nők?" Engem, de nagyon. Én úgy vagyok a nőkkel mint a Gombóc Artúr a csokival. Tudom egy maradi, heteró jobbos, nácista vagyok, hogy a nőkért rajongok.
durrbele
2012. február 16. 16:53
Egy kis nosztalgia az elmúlt évtizedeinket jobbátevő politikus nőinkből. Kósáné Kovács Magda Lévai Katalin Ungár Klára, Horváth Ágnes. Lendvai Ildkó, Dávid Ibolya, Csabai Lászlóné, Gy. Németh Erzsébet, Szili Katalin, John Emese Szűcs Erika
József42
2012. február 16. 16:44
Ajánlott olvasmányok: * http://www.ojc.de/buecher/nemek-egyenloeseg-gender-mainstreaming.html Gender Mainstreaming - a nemek összezavarása * http://www.magyarkurir.hu/fajlok/hirek/25881/A_nemek_forradalma.pdf A nemek forradalma „Uniszex" társadalom - avagy „ha felnő, majd eldönti" Szakállas vicc (szó szerint), de aktuális. A liberális a parkban tolja a babakocsit. Oda megy hozzá egy ember, megcsodálja a gyermeket, majd megkérdezi: „de aranyos, kisfiú vagy kislány?" Erre a kérdezett felháborodva kifakad: „mit tudom én, majd ha felnő eldönti!". Kicsit olyan ez, mint a „főnök vicce". Addig röhögünk rajta, amíg rá nem jövünk, hogy az a napi feladat (esetünkben a szomorú valóság). A politikai korrektség szellemi alapjaira épülő liberalizmus a férfi és női családi/társadalmi szerepeket csereszabatosnak tekinti, a két nemet pedig nem csak egyenlő jogúnak, de gyakorlatilag egyformának is. A mindenki számára szembetűnő különbségeket a kultúra, a vallás és a szocializáció/neveltetés számlájára írják. Nincsenek már „férfi szerepek", „férfias szakmák", sem „női szerepek", nincs már apa vagy anya, csak „szülő 1" és „szülő 2", - s aki ezt kétségbe vonja, az bizony „szexista". Tekintetbe véve, hogy ma egy családot egy szülő (az apa) jövedelméből igencsak nehéz fenntartani, vagyis a jelen rendszer nem csak ideológiai, de gazdasági eszközökkel is szinte kikényszeríti a nők munkába állását, a feminizmus azon követelésével, miszerint ugyan azon munkáért a nőnek ugyan olyan bér jár, mint egy férfinak, nem lehet vitatkozni. Ahogy azzal sem, hogy ha egy munkakörre egy nő egyébként fizikailag, szellemileg alkalmas, akkor női mivoltára hivatkozva ez a munkakör nem tagadható meg tőle. De Szálasi már a harmincas években figyelmezettet: „Bűnt követ el az a rendszer, amelyik a nőt szent hivatásától elvonja, mint munkást kihasználja és anyagi feltételek után rohanó "férfinőt" teremt belőle." A kulturális marxizmus lelkes támogatását élvező, s már a politikai korrektség szerves részévé vált feminizmus azonban éppen ezt teszi. A cél a hagyományos család szétverése - mindez az „egyenjogúság", a „nők felszabadítása" jelszavai mögé rejtve, tekintve, hogy a család felszámolásának szándékát (ami egy érezhetően negatív dolog) kevés nővel lehetne a maga csupasz valójában megetetni, ezért pozitív, az emberek által általában szimpatikusnak gondolt fogalmakba (egyenlőség, szabadság, boldogulás, önmegvalósítás) csomagolják. A feminizmus a nőket a hiúságukon, büszkeségükön keresztül próbálja a kulturális marxizmus céljaira motiválni. „Te is képes vagy rá", „valósítsd meg önmagad", „tudod te ezt még jobban is, mint egy férfi" és hasonlók. Így azon nők, akiket a gazdasági szükségszerűség esetleg nem kényszerít munkába, állást vállalnak azért, hogy megmutassák a világnak, hogy vannak olyan jók, mint a férfiak. Megjegyezzük, némely területen még jobbak is, de ez egy másik fejezet témája. Így a rendszer által mesterségesen keltett lelki (önmegvalósítás, bizonyítási vágy) illetve anyagi (a puszta létfenntartástól a presztízs-fogyasztásig széles a skála) szükségletek képesek rákényszeríteni a nőt arra, ami ellen egész valója a leghevesebben tiltakozik. E tiltakozás letörését szolgálja a tudatipar, az iskolától az egyetemig, majd a média és a kultúra. Ennek köszönhetően a hagyományos anyaszerep mára „ciki" lett, a családjáért élő nő „elnyomott rabszolga". A szórakoztatóipar ma a nőket keménynek, rámenősnek ábrázolja és szinte kivétel nélkül szinglinek, aki a munkájában, kedvteléseiben (szórakozás, fogyasztás) teljesedik ki. „Ma a nyugati nők milliói osztoznak a feministák házassággal és anyasággal szemben tanúsított ellenséges beállítottságában. Milliók tették magukévá a mozgalom célkitűzéseit, és nem áll szándékukban férjhez menni, pláne gyermeket szülni. Marcuse Élvezeti Elvével való azonosulásuk, a szexuális forradalomban vállalt elkötelezettségük azt jelenti, hogy a házasság a sor végére került. És - amint válási és születési statisztikáink mutatják - még a megkötött házasságok is kevésbé tartósak és termékenyek." (Buchanan) A nők a gazdasági kényszer, illetve a pszichológiai kondicionálás előtt meghajolva, bárki által elvégezhető munkák felvállalásával bizonyítják értéküket a világnak, miközben a senki más által el nem végezhető és a társadalom számára nélkülözhetetlen hivatásukat második helyre szorítják, esetleg teljesen feláldozzák a karrier, illetve a megélhetés oltárán. Tanár, orvos, ügyvéd, közgazdász vagy „manager", esetleg gyári munkás bárki lehet, édesanya viszont nem. Olyan nők persze mindig voltak, leginkább a középkorban, akik a hivatásukért lemondtak a családról, hogy teljes lényükkel átadhassák magukat annak, amit csinálnak. Őket hívják apácának. De őket nem az „önmegvalósítás", a pénzszerzés vagy az érvényesülés motiválta, és csupán egy dolgot „akartak megmutatni", a világnak: Krisztus szeretetét."
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!