Móricka dekára

2012. február 16. 07:31

Mit jelent a hamburgermarketing szoclibre fordítva? A naivul hiteles pillantást jelenleg „a politikailag elfogulatlan egyszerű embernek”, a civilnek kell produkálnia.

2012. február 16. 07:31
Máté T. Gyula
Magyar Hírlap
„Egyszerű. Ha Ronnie McDonald nyomja a szádba a műanyagízt, akkor kiköpöd. Ha mosolygós kisgyerek, ábrándos kék szempár, avagy biztonságot sugárzó csupaizom kínálja ugyanezt, lelkesen azonosulsz. 
 
Mit jelent a hamburgermarketing szoclibre fordítva? 
 
Először is mondassuk ki másokkal a »termékünk igazságát«! Bájos kisgyerek természetesen politikai hirdetésben is nagyszerű, azonban ez még nem kampányidőszak. A naivul hiteles pillantást jelenleg »a politikailag elfogulatlan egyszerű embernek«, a civilnek kell produkálnia. 
 
Lehet ezt durván csinálni, mint amikor a havi egymillió felett kereső szocialista viceházelnök turkálós dzsekiben éhségmenetet játszik. Lehet finomabban, volt szakszervezeti vezetők szájába adva az igét. 
 
Kónya Péter nyilván profi volt katonának és szakszervezeti vezérnek, hivatásos demokrata ellenállónak azonban egyenesen tökéletes. A Szolidaritás mozgalom nem bajlódott sokat a névválasztással, a lengyel szakszervezet jelképét pedig egyenesen viszkisi eleganciával kölcsönözte el tulajdonosaitól. Nincs elv vagy ideológia sem, hiszen, ha olyanjuk lenne, már párt lennének, az meg ugye nem trendi. Maga Kónya ezt így fogalmazta meg: a Szolidaritás »ideológiai beállítottságtól függetlenül nyitott mindenki irányába, ezért nem válhat politikai párttá«. 
 
Ugye, be szép, népdalba illő?”

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tarackos
2012. február 16. 08:51
Gyuszika, annyira civil van a Szolidaritás mint Fritz mozgalma. Ennyit a narancsos hamburgermarketingről. Ja, seprű és saját porta...;)
bigyomail
2012. február 16. 08:37
Mert ugye a Fidesz mellett nem szoktak "civilek" kiállni... Ha már marketing: nem olvassuk a fejére az ellenfélnek/konkurenciának azt, amit magunk is elkövetünk!
gereb6
2012. február 16. 08:35
A teljes cikk tükrében latinul mondom, hogy Dési és Kónya is megértse: At vindicta bonum vita iucundius ipsa. (Van, hogy az életnél drágább élvezni a bosszút. (Iuvenalis))
*ufó*
2012. február 16. 08:27
alakul ez, gyula, de köményebben kell fikázni a balosokat, mert ez így elég light-os, senki nem kapja fel rá a fejét, érted :)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!