„A Swissair, majd a Swiss ügye azért is tanulságos, mert friss értesülések szerint a cseh hátterű Travel Service-szel folytat tárgyalásokat a kormány egy új, Budapest-központú nemzeti légitársaság alapításáról. A Világgazdaság úgy tudja, elképzelhető, hogy a Malévot hagynák csődbe menni, így a hatalmas adósságállomány nem terhelődne rá az új légitársaságra. Állítólag a csehekkel jelenleg is folynak a megbeszélések, és a jövő év közepéig megszülethet az egyezség. (...)
Akárhogyan is alakul, a kormány terveiben az újbóli értékesítés szerepel. E vonatkozásban nincs B terv – és ez jó. Más kérdés, hogy egy örökölt csődhalmaz hogyan kaphat ismét szárnyakat?
Egyébként a nyugat-európai példák is azt mutatják: az állam által táplált cégek hosszú távon életképtelenek. Momentán nehezen képzelhető el, hogy állami kézben is virulna a Malév. Ennek anyagi fedezete sincs, úgyhogy a magyarországi privatizációs korszak lezárását ezen a területen meg kell hosszabbítani. Cseppet sem mellesleg, rögzítsük azt is, hogy jobban örülnénk egy európai uniós érdekeltségű szakmai befektető jelentkezésének, mint például egy távol-keleti tulajdonosnak. Utóbbitól nem nagyon kell tartanunk, a kínai Hainan légitársaság érdektelenné vált a hírek szerint.
Amúgy az említett svájci minta nagyon is bejöhet. Fellegi közlése szerint az új légitársaságra ugyanis nem akarják ráterhelni a Malév hatalmas adósságát, így nem zárható ki annak lehetősége sem, hogy csődbe megy a Malév, és egy új légitársaság viszi tovább a márkanevet.”