„Galambos Tamás: Nagy Imre újratemetése
A festőnek valószínűleg félre kellett tennie a »Simicska Lajos vámot szed a sajóbábonyi kisóvodások uzsonnájából« című festményét, amikor befutott Kerényi Imre felkérése, ezért kerülhettek csipkelődő részletek az álnaiv tablóképre.
Orbán Viktor élete egyik legjelentősebb eseményén egészen apró alak csupán (nagyítás a galériában), ami talán még kimagyarázható egy kínos beszélgetésen. Problémásabb, hogy a feje felett, Gábriel arkangyal helyéről egy óriási, véres karmú kaméleon tekint le rá. Annak eldöntését, hogy a díszsorfalat álló káderek vagy netán valaki más színeváltozásaira utal a festő, bízzuk a műélvezők megítélésére. A festőt azonban régóta foglalkoztathatja a motívum, mert már 1996-ban kaméleont festett a Hősök terére.
Izgalmas kérdéseket vet fel az is, hogy miért van kos alakú árnyéka annak a kaméleonnak? Hát az a madárkaárnyék ott előtte?
Az még csak rendben van, hogy a körben álló civilruhás rendőrök görögdinnyét hordanak a fejük helyén, azóta úgyis tudjuk, hogy a téren lévők fele állampárti ügynök volt. Na de a ravatalnál állók kobakja helyén a sárgadinnye már kimeríti a blaszfémia fogalmát. Nem lennénk a festő helyében, amikor a Parlamentben kezet kell majd fognia az alkotmányillusztrációk megrendelőivel. (...)
Korényi János: Lovasroham
A sok minősíthetetlen kép között hangos ovációt keltett a Galambos-féle Nagy Imre-temetés melletti másik értékelhető alkotás, Korényi János lovasrohama. Ez legalább vicces, és ha az ember nem tudná, hogy Kerényi Imre rendelte meg, így is lehetne érteni, meg úgy is.
A naiv-népmesei-képeskrónikás stílus telitalálat egy öt évvel ezelőtti esemény alkotmányba stilizálásához, Demszky Gábor jobb felső sarokból kitüntetést osztó bal keze pedig a XXI. századi magyar festészet leghumorosabb részletmegoldása. No, és felveti azt a gyakorlati teológiai kérdést, hogy mi az, ami kitüntetheti a Sátánt, és nem Gyurcsány Ferenc?”