Száz új buszt, száz új trolit állítunk forgalomba

2011. május 10. 11:05

A BKK felügyelőbizottságában az ellenzék többségben van. Teljes mértékben szakítani kívánunk a korábbi városházi gyakorlattal. Interjú.

2011. május 10. 11:05

hvg.hu:  Az Európai Unió jelentős forrásokkal segítette volna Budapest fejlődését, ám a pénzeket a korábbi vezetés vagy elherdálta, vagy fel sem tudta venni. Remélhetnek pozitív változásokat a pestiek?  (...)

A főváros 2007-ben csak egyetlen projektjéhez volt képes uniós forrást szerezni: a négyes metró építéséhez. Más közlekedési nagyprojektet el sem indítottak, holott például az 1-es villamos Lágymányosi hídon való átvezetéséhez akkor minden további nélkül lehetett volna támogatást szerezni Brüsszeltől. Az elmúlt három hónapban többet tettünk ezért, mint az előző vezetés tett az utóbbi három-négy évben. De nem csak a projektek szervezése, menedzsmentje terén, hanem a közlekedésszervezés összehangolásban sem volt minden rendben. Így például a Belgrád rakpartot a négyes metró építéséhez kapcsolódóan dél felé, a Budapest Szíve programban észak felé akarták egyirányúsitani. Csak az engedélyezéskor derült ki, hogy valamit nagyon elrontottak a Városházán. Most a Budapesti Közlekedési Központ felállításával egy kézbe kerültek ezek a feladatok, és végre lesz professzionális közlekedésfejlesztési szervezete a városnak. Ez adhat reményt az eddiginél sokkal több uniós forrás sikeres lehívására. Ez a legnagyobb intézményi átalakítás a BKV 1968 évi létrehozása óta.

hvg.hu:  Hagyó Miklós és társai hírhedté tették a szocialista-szabaddemokrata városvezetést. Mit tesznek önök a korrupció megfékezésére?


V.D.: Tarlós István számos intézkedést hozott ennek érdekében. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) révén végre igazi tulajdonosi felügyelete van a BKV-nak. Korábban a Fővárosi Közgyűlés, illetve az általuk kijelölt politikus, aki egyébként a többi fővárosi céget is felügyelte, nem tudta ellátni ezt a feladatot. [A korábbi vezetés alatt Hagyó Miklóstól a felügyeletet Horváth Csaba vette át 2009 szeptemberében, aki megígérte, 3 hónap alatt rendet teremt a BKV-nál. A szerkesztő]. Vagyis, a BKV-nak csak politikai kontrollja volt, de szakmai nem. A közműcégeket felügyelő Budapesti Városüzemeltetési Központnak (BVK) és a közlekedést és cégeit felügyelő a BKK-nak az a feladata, hogy az összes közszolgáltató vállalatot tulajdonosi ellenőrzés alá vonja. Ehhez szakapparátust kellett létrehozni, ami ugyan költséges, de a hatékony ellenőrzés kiépítésre fordított pénz mindig megtérül. Ennek már most is mutatkoznak jelei.

Felülvizsgáltuk a BKV nagy szerződéseit, máris sikerült jelentős összegeket megtakarítani. De tettünk más óvintézkedéseket is. A fővárosi közgyűlés szigorú bérpolitikai irányelveket fogadott el, melyek pontosan megszabják, hogy a vezetők mennyit kereshetnek ezeknél a cégeknél – már az idén negyedmilliárd forintot spórolunk a BKV-s prémiumokon. E cégek igazgatótanácsaiban az ellenzék is helyet kapott, és rálátása van az üzletmenetre. Az elmúlt húsz évben nem ez volt a gyakorlat. És ami nem lényegtelen: a BKK felügyelőbizottságában az ellenzék többségben van, elnöke pedig nem pártpolitikus, hanem Kovács Árpád, az Állami Számvevőszék volt elnöke. Azt hiszem, e példákból is látható: teljes mértékben szakítani kívánunk a korábbi városházi gyakorlattal.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Mitya Ivanov
2011. május 10. 16:26
azt olvastam, hogy száz trollt állítunk forgalomba
rosszkutya
2011. május 10. 13:46
Mondjuk engem nem érdekel, hogy kivel bújik ágyba, de azt azért megkérdezném, hogy muszáj-e 11 tonnás, csuklós buszokat járatni hétköznap éjszaka, egy olyan vonalon, ahol a négyfős biztonsági szolgálaton kívül más nem utazik.
liberálzöld.
2011. május 10. 12:42
"Száz új buszt, száz új trolit állítunk forgalomba" Az új az azt jelenti, hogy használt?
unionfirst
2011. május 10. 12:01
A KERÍTÉS PEDIG KOLBÁSZBÓL LESZ :-)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!