„Te kezeled a közösségi oldalaidat vagy más?
Mindent én kezelek, a közösségi oldal és a weboldal minden egyes részletéért én felelek, a marketinget is én viszem. Utálnám, ha nem kontrollálhatnám a dolgokat.
2007-ben volt egy lemezem, amire ráírtam kicsiben, hogy nyomokban mogyorót tartalmazhat, és volt, hogy a lemez mellé tényleg kaptak mogyorót a vásárlók. Aztán volt egy dalom, a Shake, amit nyár elején úgy promóztam be, hogy majd az első 30 fokos napon jön ki. Nagyon sokan várták, nézegették az időjárás előrejelző oldalakat. Sűrűn használom a Ustream-et is a rajongókkal való kommunikációban. Beindítom a kamerát a nézők meg kérdezhetnek tőlem. Szóval tényleg próbálom érdekesebbé tenni az egészet, mert szerintem sok előadó pont abba a hibába esik bele, hogy max kiírja – közszolgálati jelleggel – hogy épp megjelent a Borsban, szombaton fellép a diszkóban, stb. Ennyiről szól nekik az egész, és aztán meg nem értik, hogy miért nem követik őket.
Te hogy látod most a kiadódnak a szerepét? Mit jelent számodra egy dalnak a megjelenése?
Nekem, egy dalnak a megjelenése az abszolút YouTube vagy net. A CD nem igazán érdekel, a mostani lemezem is letöltős, igazából minden lemezem letöltős. És ennek is sokat köszönhetek, mert nem azon gondolkoztam, hogy hogyan rejtsem el a letöltők elől, hanem azon, hogy minél többen hallgassák és nyomassák, mert csak így tud jól elterjedni. Aki nincs fent a neten vagy a YouTube-on az halott, vagy nagyon szűk célcsoporthoz jut el. Szerintem sokkal fontosabb az, hogy az ember ott legyen teljes vállszélességgel a neten, minthogy megvegye pár ember a lemezeket. Egyébként kontakthálózat szempontjából nagyon jó a kiadó meg a menedzserem is.
Ha a zenén túl a marketingben is ennyire kreatív vagy, a menedzsment feladata »csak« a PR és a fellépése marad?
Igen mondhatjuk, hogy én vagyok az agya ennek a Fluor projektnek, de a menedzserem, Vermes Orsi is nagyon sokat segít, és nagy szerepe van a döntéseknél. Teljesen nem tudnám átadni senkinek, mert egyszerűen ettől hiteles a dolog és nem is akarom átadni ezt az egészet senkinek. Ettől hiteles a dolog, ettől látják azt, hogy ezt az egészet ez a hülyegyerek csinálja, és nem más. Nem a kiadó mondja meg neki, hogy így fésüld a hajad és így kell állni, meg, hogy a színpadon ne mond azt, hogy bazdmeg. Nincs semmi ilyesmi, a magam ura vagyok.
De ettől függetlenül nagyon fontos a menedzsment is, mert a kettő együtt megy jól. Lehet, hogy néha rosszul döntenék nélkülük és bevállalnék olyat, amit egyébként nem kéne. Meg abban is sokat segítenek, hogy a média ne szálljon rám teljesen. Nem szeretném, ha arról írnának, hogy eltört a macskám lába. Én úgy érzem, hogy eddig is elvoltam bulvár nélkül, ezután sem lesz rá szükségem - legalábbis remélem.”