A BKV összes teljesítményszintje nem változik, viszont a zsúfolt vonalakra több jut majd. Interjú.
„Atkári János szokta mondani, hogy néhány hónapig van pénz, aztán bedől a BKV. Meddig bírják még a 30 milliárd nélkül?
Az lenne a legjobb, ha ez a pénz minél hamarabb megjönne. Válsághelyzetben a BKV hónapról hónapra megpróbálja a túlélését biztosítani: méregdrága folyószámlahitelekből, a legdrágább hitelformából finanszírozza magát, faktorál, szállítói tartozásokat görget maga előtt, és így a végén sokkal többe kerül, mint ha az állam most fizetne.
Most válságidőszak van?
Mostanában, tavasszal kezdődik. Ezért az ideális az lenne, ha a 30 milliárd első részlete márciusban megérkezne. Ha nem jön, akkor a BKV még az április-májust túl tudja élni, de a már a fentebb említett méregdrága megoldással. Az biztos, hogy ezt az évet a BKV nem tudja kihúzni 30 milliárd forintos hiánnyal.
A főpolgármester nyilatkozatait hallgatva az a benyomás alakul ki, hogy különböző politikai szintekről gyakran betartanak neki. Ilyen az idegenforgalmi adó elvonása, a BKV járművek hatósági engedélyének ideiglenessé tétele, a BKV korábbi támogatásának visszatartása, a közműcégek vezetői elleni támadások. Abban, hogy a 30 milliárd átutalása húzódik, mennyire van szerepe a szakmai, illetve mennyire a politikai vitáknak?
A közösségi közlekedés elég nagy terület, idő kell ahhoz, hogy a javaslatokat összefésüljék. A MÁV-nak legalább akkorák a problémái, mint a BKV-nak. Az persze egy jelzés lenne, ha a MÁV ügyei megoldódnának, a BKV problémái viszont nem.”