„A 2010-es országgyűlési illetve önkormányzati választások hatásait elemző írásában Nádas Péter (A dolgok állása. ÉS, 2010. október 8.) azzal a ballib oldalon axiómának számító kijelentéssel indít, hogy »a magyar társadalomnak nincs demokratikus hagyománya«. Nem tudom, miért ragaszkodik ehhez a kiindulóponthoz a ballib oldal minden megszólalója. (Csepeli György: Fej nélküli lovas, Debreczeni József: Az egyeduralom önigazolása, Vitányi Iván: Történelmi lehetőség— Mozgó Világ, 2010/10).
Illetve nagyon is jól tudom. Azért, mert a magyar történelemről, a múltunkról, még mindig marxista fogalmakban gondolkodnak, egész világképüket behatárolja, mintegy kalodába zárja a marxizmus. Egykor a párt határozta meg a nyelvet, értelmezte a fogalmakat, amikben beszéltek, ma a politikailag korrekt kánon kényszerzubbonyát húzzák magukra. Márpedig egy értelmiséginek, különösen egy kiváló intellektusú írónak, aki ráadásul rászánta magát, hogy végiggondolja mi történt velünk az elmúlt évtizedekben, bármilyen kockázatos is, ki kell tudni szabadítania gondolkodását a fenti béklyókból. Igen, kockázatos, mert a ballib nem az a toleráns fajta, nem tűri a gondolatbűnt, amit szinte biztosan elkövet az, aki önálló véleményalkotásra adja a fejét.
Már többször kifejtettem, és most is megismétlem: Magyarországnak igen is vannak demokratikus hagyományai, az 1867-1918-ig tartó időszakban. A parlamentarizmusnak legalábbis a keretei, tovább, az ország náci megszállásáig működtek: voltak választások, volt sajtó-, szólás és gyülekezési szabadság is. Persze korántsem működött tökéletesen. De hol és mikor működött bármi tökéletesen?”