„Kereskedelmi csatornáinktól nem várunk kulturális világmegváltást, ám az talán mégsem olyan nagy feladat, hogy legalább alkalmanként megpróbáljanak kreatívak lenni. Főként a magyar médiaviszonyok közepette lehetne szabadabban kísérletezni, mert az országos lefedettség a néhány kiválasztottnak igencsak erős hátországot jelent: mint azt az egyik csatorna egykori sajtófőnöke a »Magyarországon a rossz nézettség miatt sem csökken a bevétel« munkacímmel híressé lett elszólásában volt szíves kikotyogni. (...)
Delhusa Gjon feleséget keres? Oké, jöjjön Benkő Dániel enyhén pornográf álvalóságshow-jának második része, de akkor Delhusa Gjon tényleg házasodjon meg. Így már van kihívás a dologban: ezt én is végignézném. És ha egyesek vannak olyan szívesek, hogy párkeresésnek álcázva ránk zúdítják Horváth Edit magánéletének legcsekélyebb mértékben sem érdekes részleteit, akkor már most vállalják a folytatást, hogy szoros emberfogásban nyomon követik a párocska szürke hétköznapjait is. Valódi téteket akarok! (Jut eszembe, Horváth Editezek itt, mintha ez volna a világ legtermészetesebb dolga: a hölgy a Benkő Dániel feleséget keres című produkció ezüstérmes menyecskéje, így lett belőle híresség.)
2010 ősze felé tekingetve így csak egyetlen kérdőjel mutatkozik, miszerint az X-faktor Angliából honosított ügymenete mennyire állja meg a helyét minálunk. A nézettségi küzdelem végeredménye abból a szempontból teljesen mindegy, hogy a két énekversenynek köszönhetően hirtelen úgy tucatnyi tehetség robban majd bele a magyar könnyűzene hosszú ideje halott világába profitteremtő önmegvalósítási céllal”