„GP: Hogyan kívánja átalakítani a BKV-t? (...)
U.K.: Minden lehetőséget végig kell gondolni. A városházán kész, kidolgozott programok vannak a részleges magánosításra. Akármilyen szervezeti formáról is legyen szó, a teljes átláthatóságot és a szigorú ellenőrzést azonnal biztosítani kell, most a gazdasági csőd közelségén kívül a BKV a korrupcióról híres. A jegyek árát nem lehet csökkenteni, a különböző támogatások az ország költségvetésében így is kb. 60 milliárd forintot jelent. De a gazdaságos működés érdekében mindent meg kell tenni. Ugyanakkor többlet központi és fővárosi forrásokat is biztosítani kell, mert a járműpark öreg, a járművek koszosak, lepukkantak. (...)
GP: Mit kíván kezdeni Budapest ijesztően magas légszennyezettségével? Hogy járna el Ön szmogriadó esetén?
U.K.: Szmogriadó esetén azonnal hatállyal betiltanám a belvárosban a magán autók forgalmát. Egyébként pedig korlátoznám a belváros autóforgalmát. Hétköznapokon a Nagykörúton belül való behajtást korlátozni kell reggel 7-10, és délután 4-7 között. Kedden és csütörtökön csak páros számra végződő rendszámokkal, hétfőn, szerdán csak páratlan rendszámokkal lehessen behajtani. Mindenki másnak (kivétel taxi, mentő, szállítás) behajtási díjat kell fizetni.”